دلخوش کردن غرب به بار روانی تحریم‌ها/ تاثیر روانی و اجتماعی تحریم‌ها برملت ایران کارساز نیست

یک کارشناس رسانه‌های بین‌المللی گفت: اثر انتزاعی تحریم‌ها شامل تاثیر روانی و اجتماعی بر افکار عمومی و ایجاد تنش و شکاف در جامعه بوده آما جمهوری اسلامی ایران تمام ظرفیت‌های لازم برای خنثی سازی این اهداف شوم را دارد و این اهداف شوم برملت ایران کارساز نیست.

محمدرضا مافی‌فر در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اعمال تحریم‌های یک‌جانبه غرب علیه کشورمان گفت:  غرب امروزه به دنبال اثر واقعی تحریم ها نبوده بلکه به دنبال اثر انتزاعی آن است اما آنها به خوبی دریافته اند که این تحریم ها تاثیری در اراده ملت جمهوری اسلامی ایران ندارد.

وی بابیان مواردی از تاثیرات انتزاعی تحریم‌ها تصریح کرد: اثر انتزاعی تحریم‌ها شامل تاثیر روانی و اجتماعی بر افکار عمومی و ایجاد تنش و شکاف در جامعه بوده اما جمهوری اسلامی ایران تمام ظرفیت‌های لازم برای خنثی سازی این اهداف شوم را دارد.

مافی فر افزود: اخلال گری  و سوداگری ها در بازار ارز و سکه و جنگ نرم علیه کشورمان، همگی نشانگر این است که غرب به بار روانی تحریم‌ها دل خوش کرده و این هدف شوم را دنبال می کند تا از این طریق ایران اسلامی را از لحاظ روانی در برابر خود به تسلیم وادار کند.

وی با تاکید بر اینکه باید راه‌های مقابله با توطئه های آمریکا و غرب تقویت شود، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران باید با قدرت هرچه بیشتر و از لحاظ تبلیغاتی به عرصه بیاید تا بار روانی تحریم های غرب را خنثی کند.

مانی‌فر ادامه داد: در شرایط کنونی جهان که غرب نیز حال و روز  خوشی ندارد باید از لحاظ تبلیغاتی به گونه ای عمل کنیم که افکارعمومی بدانند ایران همواره خواستار حل مسالمت آمیز مسائل از طریق گفتگو و مذاکره بوده و هیچ‌گاه از مواضع به حق خود در مسئله هسته ای کوتاه نمی‌آید.

این کارشناس رسانه های بین المللی در پایان خاطر نشان کرد: کشورمان باید با قوت و قدرت در این عرصه وارد شده تا ضمن خنثی‌ سازی های تبلیغات روانی غرب،  تنها راه حل پرونده برنامه صلح آمیز هسته ای  ایران را گفتگو و مذاکره مطرح کند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.