“دلپو”، فدرر را برد و به “نوله” رسید

۲۱ آبان ،

خوآن مارتین دل‌پوترو با شکست روجر فدرر حریف نوواک جوکوویچ در نیمه نهایی رقابت‌های فینال تور جهانی تنیس شد.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مدافع عنوان قهرمانی “فینال تور جهانی تنیس” پیش از حضور در دور نیمه‌نهایی فصل تازه این رقابت‌ها در لندن برابر حریف آرژانتینی خود تسلیم شد. فدرر که پیش از این حضورش در جمع چهار تنیسور پایانی را نهایی کرده بود، در آخرین بازی‌های گروه B برابر خوآن مارتین دل‌پوترو قرار گرفت و دو بر یک از این تنیسور اهل آمریکای جنوبی شکست خورد. از آنجا که داوید فرر حریف صربش، یوآن تیپساروویچ را در سه ست شکست داد، جوکوویچ در دور نیمه نهایی با فدرر روبه‌رو نخواهد شد و باید با “دلپو” برای رسیدن به دیدار نهایی پیکار کند.

فدرر ۳۱ ساله در پایان این بازی گفت:‌ “چنانچه در سال جاری یک بار می‌خواستم یکی از شکست‌هایم را انتخاب کنم، همین بازی بود.” دل‌پوترو” که همانند فینال رقابت‌های تنیس بازل موفق شد، فدرر را از پیش رو بردارد، گفت:‌ “در پایان کمی‌ خوش شانس بودم. با این حال تو برای شکست این دسته از بازیکنان به شانس هم نیاز داری.”

در نهایت برد ۲ بر یک فرر برابر تیپساروویچ سبب شد تا فدرر در نیمه نهایی با جوکوویچ رو‌به‌رو نشود. “دلپوی ۱۹۸ سانتی‌متری” که یکشنبه (امروز) باید “نوله” بازی کند، هم‌چنین عنوان کرد:‌ “سه نام بزرگ در نیمه نهایی دیده می‌شود و البته یک نابغه بزرگ!”

فدرر که پس از ۱۲ بازی اولین شکست خود را در فینال تور جهانی تنیس تجربه کرد، در صورت پیروزی تیپساروویچ باید با مرد شماره یک تنیس جهان از صربستان رو‌به‌رومی‌شد. او اکنون باید با “اندی ماری”، قهرمان المپیک و تنیس آزاد آمریکا دیدار کند. فدرر اگر چه در ویمبلدون حریف اسکاتلندی خود را ناکام گذاشت ولی در دیدار نهایی تنیس المپیک ۲۰۱۲ لندن شکست تلخی را برابر او تجربه کرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.