دلیل اختلال در سامانه مسکن حمایتی: این سامانه از گوشی های آیفون پشتیبانی نمی کند

فردا آخرین مهلت ثبت‌ نام برای مسکن حمایتی است و پس از آن ثبت‌نام از مجردان متقاضی مسکن حمایتی آغاز می‌شود. با این حال برخی متقاضیان مسکن حمایتی از اختلال سایت ثبت‌نام می‌گویند.

دلیل اختلال در سامانه مسکن حمایتی: این سامانه از گوشی های آیفون پشتیبانی نمی کند

به گزارش ممتاز نیوز، برخی مخاطبان گزارش داده‌اند که هنگام ثبت‌نام برای مسکن حمایتی با اختلال مواجه شده‌اند. این گزارش‌ها حاکی از این است که برای ثبت‌نام با گوشی تلفن همراه دچار مشکل شده‌اند؛ اما ماجرا چیست؟

بر اساس توضیحات وزارت راه و شهرسازی علت اختلال در فرآیند ثبت‌نام مسکن حمایتی ممکن است یکی از این موارد باشد. اینکه به دلیل پایان قریب‌الوقوع مهلت ثبت‌نام ترافیک سایت ثبت‌نام در روزهای آخر افزایش داشته و در فرآیند ثبت‌نام برخی متقاضیان اختلال ایجاد شده باشد.

مورد دوم این است که احتمالا برخی از افراد با گوشی‌های آیفون وارد لینک ثبت‌نام مسکن حمایتی می‌شوند و از آنجا که سامانه ثبت‌نام نهضت ملی مسکن گوشی‌های آیفون را پشتیبانی نمی‌کند، این افراد در فرآیند ثبت‌نام دچار اختلال شده‌اند و احتمال دیگر اینکه متقاضیان مسکن حمایتی از مرورگر اینترنتی مناسب استفاده نمی‌کنند.

اختلال در سامانه ثبت نام مسکن

بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی، سایت ثبت‌نام مسکن حمایتی فقط از گوشی‌های اندروید پشتیبانی می‌کند و شیوه بهتر ثبت‌نام این است که افراد با رایانه‌های شخصی وارد سایت ثبت‌نام شوند.

بر اساس اعلام این وزارتخانه افرادی که با رایانه شخصی یا لپ‌تاپ وارد سایت می‌شوند، باید از نسخه ۵۱ به بعد مرورگر موزیلا فایرفاکس و یا نسخه ۵۱ به بعد مرورگر کروم استفاده کنند. همچنین افراد باید در طول ثبت‌نام از کلیک روی دکمه Back مرورگر خود و باز کردن بیش از یک صفحه مرورگر خودداری کنند.

برای ثبت‌نام مسکن حمایتی باید به نشانی https://saman.mrud.ir مراجعه کنید و از نوار بالای صفحه گزینه «ثبت‌نام نهضت ملی مسکن» را انتخاب کنید و وارد صفحه ثبت‌نام شوید.

البته یادتان باشد که باید مشخصات کامل سرپرست خانوار و افراد تحت تکفل شامل کد ملی، شماره شناسنامه، شماره سریال شناسنامه و … را هنگام ثبت‌نام در دسترس داشته باشید.

همچنین وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده است چنانچه افرادی با رعایت تمام این موارد موفق نشدند وارد سایت نام‌نویسی شوند و همچنان در این زمینه مشکل دارند در ساعات اداری با تلفن ۰۲۱۸۸۶۴۶۳۹۰ الی ۹۴ تماس بگیرند و مشکلات خود را با این شماره تماس در میان بگذارند تا راهنمایی‌های لازم انجام شود.

پیش از این محمود محمودزاده، معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی خبر داده بود که آخرین مهلت ثبت‌نام برای مسکن حمایتی ۱۵ دی ماه امسال است و این مهلت دیگر تمدید نمی‌شود و فرآیند ثبت‌نام مردان مجرد برای مسکن حمایتی از ۱۵ دی ماه به بعد شروع می‌شود.

بر این اساس مجردها به شرط تنظیم تعهدنامه محضری برای ارائه عقدنامه در هنگام واگذاری واحد مسکونی، می‌توانند در طرح نهضت ملی مسکن بعد از ابلاغ نهایی دستورالعمل، ثبت‌نام کنند. مطابق اعلام وزارت راه و شهرسازی در صورتی که مجردها در هنگام واگذاری به تعهد ازدواج عمل نکنند، قرارداد واگذاری واحد فسخ می‌شود.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.