دلیل اصلی فشارها و بدخواهی های غرب با ایران حمایت از فلسطین است

به گزارش گروه اخبار شب ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، احمدی‌نژاد عصر پنجشنبه در دیدار ‘محمود عباس’ رییس دولت خودگردان فلسطین در حاشیه شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد، مسأله فلسطین را مهمترین و پیچیده‌ترین مسأله پیش روی کشورهای منطقه عنوان کرد.

وی گفت: فلسطین امروز مهمترین مسأله منطقه است که این اهمیت حتی جنبه بین‌المللی نیز پیدا کرده و همه دنیا به نوعی با موضوع درگیر هستند.

رییس ‌جمهوری با بیان اینکه دیدگاه جمهوری اسلامی درباره مسأله فلسطین از ۳۴ سال پیش به این سو همواره به صورت روشن و شفاف و بدون تغییر اعلام شده است، افزود: ما تنها کشوری هستیم که هرگز رژیم صهیونیستی را به رسمیت نشناختیم و معتقد بوده و هستیم که آنان اشغالگرانی هستند که با زور در منطقه حضور یافته و فلسطینیان را می‌کشند.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه صهیونیست‌ها در منطقه ریشه ندارند، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران همواره اعلام کرده که فلسطین را متعلق به همه فلسطینیان می‌داند و معتقد است خود مردم این کشور باید سرنوشت‌شان را تعیین کنند و از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا امروز همین فکر و دیدگاه را اعلام و از آن دفاع کرده است.

رییس ‌جمهوری با تأکید بر اینکه ما همه فلسطینیان را دوست داریم و هیچ اختلافی بین گروه‌های مختلف فلسطینی را مطلوب ندانسته و قبول نداریم، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به این اصل متعهد و پایبند است که همه گروه‌های فلسطینی باید با هم متحد باشند، چرا که در این صورت فرصت‌های آنان برای آزادسازی سرزمین‌شان بسیار بیشتر خواهد بود.

احمدی‌نژاد خاطر نشان کرد: هرگاه شما و دیگر برادران فلسطینی ما در گروه‌های مختلف آمادگی داشته باشید، در ایران از شما به گرمی استقبال خواهیم کرد تا با یکدیگر به گفت وگو نشسته و مقدمات تفاهم و وحدت بین همه فلسطینیان را فراهم کنیم.

رییس ‌جمهوری با بیان اینکه استنباط من از رخدادها و تحولات این است که تاریخ ما را نظاره می‌کند، گفت: ۶۵ سال است که فلسطین اشغال شده و ما مسلمانان همواره با یکدیگر درگیر بوده‌ایم. باید مسائل را کلان‌تر و با دوراندیشی تحلیل کرد و رسیدن به تفاهم، همدلی و وحدت را مبنای کار قرار داد، چرا که به تنهایی نمی‌توان کاری از پیش برد.

احمدی‌نژاد اظهار داشت: باید به شدت مراقب همه چیز باشیم تا تکرار اشتباهات گذشته باعث نشود که دوباره مجبور به عقب‌نشینی در مقابل خواسته‌های دشمن شویم.

رییس‌ جمهوری ایران تصریح کرد: معتقدم، می‌شود شرایط امروز عرصه بین‌المللی را که علیه فلسطینیان و کشورهای مستقل است، به نفع آنان تغییر داد؛ ما همه فلسطینیان را دوست داریم و خواهان پیروزی و موفقیت آنها هستیم.

وی افزود: همه فشارها و بداخلاقی‌های دشمنان با جمهوری اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا به حال صرفاً به دلیل حمایت قاطع ایران از آرمان فلسطین و فلسطینیان بوده است.

* رییس تشکیلات خودگردان فلسطین: باور دارم که ایرانیان فلسطین را دوست دارند.

‘محمود عباس’ رییس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز در این دیدار با بیان اینکه بسیار خوشحالم که به ایران سفر کرده‌ام، گفت: خوشحالی بنده از آن جهت است که فرصتی فراهم شده تا با شما بی‌واسطه و رودررو به گفت وگو بنشینم.

رییس تشکیلات خودگردان فلسطین افزود: با توجه به شرایط منطقه و عرصه بین‌المللی نهایت تلاش خود را می‌کنیم تا موجودیت فلسطینی خودمان و سرزمین را حفظ و تثبیت کنیم و در این راستا با برادران خود در غزه مشغول گفت وگو و مذاکره برای رسیدن به یک طرح سیاسی به منظور تفاهم جمعی و وحدت هستیم.

رییس تشکیلات خودگردان فلسطین خاطر نشان کرد: بنده بسیار خوب به ارزش وحدت و آشتی ملی در فلسطین واقف هستم و می‌دانم رژیم صهیونیستی از اختلاف بین فلسطینیان بیش از هر کس دیگری خوشحال شده و نفع می‌برد و از همین‌رو آمادگی کامل‌مان را برای از سرگیری مذاکرات و گفت وگوها با برادرانمان در غزه اعلام می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه امروز حتی بسیاری از کسانی که تصورش را نمی‌کردیم، دست از حمایت از فلسطین برداشته‌اند، گفت: باور داریم که ایرانیان مردم و ملت فلسطین را عمیقاً و خالصانه دوست دارند و مجدانه خواهان تداوم روابط با جمهوری اسلامی ایران هستیم.

**۱۵۳۶**۱۳۶۸**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۳۰۱۳۷۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.