دلیل نامنظمی دندان ها چیست؟

۲۴م آذر ،
ممتاز نیوز: نامنظمی دندان ها حاصل بی توجهی به دندان های شیری در کودکی است.
به گزارش ممتاز نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، دکتر قاسم انصاری به نقش دندان های شیری اشاره کرد و اظهار داشت: دندانهای شیری حدود دوازده سال در طول دوره زندگی کودک، با وی همراه است و نقش جویدن و حفظ سلامت کل بدن را بر عهده دارد.
 
وی با بیان این که اگر این دندان دچار مشکل شود تغذیه بیمار دچار مشکل خواهد شد، افزود: یک دندان شیری مانند یک دندان دائم در سلامت کودک نقش دارد و لازم است قبل از خراب شدن، امور پیشگیری از پوسیدگی دندان را به همان شکلی که برای یک دندان دائمی درنظر می گیریم انجام دهیم.
 
دکتر انصاری تصریح کرد: اگر پوسیدگی دندان شیری در زمان خودش درمان نشود خرابی آن پیشرفت می کند و علاوه بر این که بحث تغذیه کودک را دچار مشکل می کند می تواند ارامش کودک را نیز به هم بزند.
 
وی ادامه داد: یک دندان دردناک در دهان، امکان مسواک زدن منظم را از کودک می گیرد و در بسیاری از موارد این دندان دردناک می تواند در دراز مدت ایجاد آبسه و عفونت های دندانی کند که نهایتا کاری جز کشیدن دندان نمی شود انجام داد.
 
متخصص دندانپزشکی کودک و نوجوان خاطرنشان کرد: هنگامی که دندان های شیری بر اثر خرابی کشیده شود دندان های کناری می توانند این جای خالی را اشغال کرده و فضا را برای دندان های دیگر که در آینده در می آیند بسته کند که این امر سبب می گردد در تنظیم سیستم دندانی اختلال ایجاد شود.

منبع: ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.