دمشق: از ذره ذره خاک سوریه دفاع می‌کنیم/ نظام حاکم تنها با خواست مردم کنار می‌رود

elnashra.jpg5402121.jpg

سخنگوی وزارت امور خارجه سوریه خطاب به نخست وزیر ترکیه تاکید کرد در صورتی که جنگی میان ترکیه و سوریه رخ دهد، از ذره ذره خاک سوریه دفاع خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت اینترنتی النشره، جهاد مقدسی، سخنگوی وزارت امور خارجه سوریه امروز (سه‌شنبه) در واکنش به اظهارات رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه تاکید کرد: ما امیدواریم که هیچ درگیری با هیچ کس به وجود نیاید.

وی خاطر نشان کرد: در صورتی که جنگی علیه سوریه به وقوع بپیوندد، از ذره ذره خاک کشورمان دفاع خواهیم کرد.

مقدسی همچنین درباره پیشنهاد احمد داوود اوغلو، وزیر خارجه ترکیه مبنی بر اینکه فاروق الشرع، جانشین بشار اسد در دوره انتقالی شود، گفت: هرگاه ترکیه به ما اجازه دهد که درباره دولتی برای کشورشان تصمیم‌گیری کنیم، ما نیز به ترکیه اجازه خواهیم داد که درباره این مساله صحبت کند.

وی گفت: تنها کسانی که حق دارند درباره این مساله صحبت کرده و تصمیم‌گیری کنند، ملت سوریه هستند.

مقدسی همچنین تاکید کرد که ارتش سوریه همواره آماده است تا از خود و سوریه در برابر هرگونه حمله و یا تجاوزی دفاع کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه سوریه در ادامه درباره دعوت بان کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل برای آتش‌بس یکجانبه نیز گفت: هدف از اعلام آتش‌بس آغاز گفت‌وگوی سیاسی است، اما هدف بان کی‌مون از این آتش‌بس چه چیزی می‌تواند باشد در شرایطی که طرف دیگر با گفت‌وگوی سیاسی با نظام سوریه مخالف است.

مقدسی تاکید کرد: ما از دبیرکل سازمان ملل به خاطر حسن نیتش تقدیر و تشکر می‌کنیم.

وی همچنین تاکید کرد: تنها راهکار برای حل و فصل وضعیت موجود در سوریه حضور بر سر میز مذاکره بدون هیچ گونه قید و شرط است. تنها مرجع ما برای تصمیم‌گیری درباره سوریه ملت سوریه هستند و در صورتی که مردم نظام سیاسی حاکم را نخواهند، نظام برکنار خواهد شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه سوریه در پایان اعلام کرد: هدف ما از پیروزی نهایی، تسلط یک گروه از شهروندان سوری بر دیگری نیست، بلکه هدف ما این است که گروه‌های سوریه را که سلاح حمل می‌کنند، برای کنار گذاشتن سلاح قانع کنیم و به آنها بفهمانیم که تحقق خواسته‌هایشان از طریق حمل سلاح امکان پذیر نیست.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.