دمشق استقبال فرانسه از سفیر مخالفان سوریه را در پاریس اقدامی خصمانه خواند

۲۹ آبان ،

aljazeera5-17.jpeg

دمشق با انتقاد شدید از نقش فرانسه در تحولات سوریه و دخالت در امور داخلی این کشور، اقدام تازه پاریس را در استقبال از سفیر مخالفان سوری به عنوان نماینده ملت سوریه اقدامی خصمانه خواند.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، علی حیدر، وزیر صلح و امنیت ملی سوریه در سخنانی پیش از دیدار با نمایندگان مخالفان سوری در تهران گفت: اقدام فرانسه در استقبال از سفیر ائتلاف مخالفان سوریه در پاریس اقدامی خصمانه علیه دمشق است و ملت سوریه هیچ گاه این گونه اقدامات را نمی‌پذیرد.

“ائتلاف ملی سوریه برای گروه‌های انقلابی” و مخالفان سوریه روز یکشنبه منذر ماخوس را به عنوان سفیر خود در پاریس تعیین کرد.

این اقدام در پی اظهارات فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه بعد از دیدارش با احمد معاذ الخطیب، رئیس ائتلاف ملی سوریه و دو معاونش در کاخ الیزه صورت گرفت که گفته بود پاریس از سفیر ائتلاف ملی سوریه استقبال خواهد کرد.

علی حیدر با اشاره به دوره قیمومیت فرانسه بر سوریه بین سال‌های ۱۹۲۰ تا ۱۹۴۶ ادامه داد: مواضع فرانسه در قبال سوریه بسیار ناپسند است، پاریس می‌خواهد بار دیگر به دوران قبل که سوریه را تحت اشغال خود داشت، بازگردد.

علی حیدر افزود: فرانسه می‌خواهد به نیابت از ملت سوریه سخن بگوید و تصمیم بگیرد اما ملت سوریه هیچ اهمیتی برای این کشور قائل نیستند.

قدری جمیل، معاون اول وزیر سوریه در امور اقتصاد نیز که برای مذاکره با مخالفان سوری به تهران مسافرت کرده است، مواضع پاریس در قبال سوریه را بسیار خصمانه ارزیابی کرد.

وی گفت: فرانسه تلاش دارد تا به ارسال سلاح برای مخالفان سوریه مشروعیت ببخشد و با این کار مانع برگزاری مذاکرات صلح در سوریه شود.

معاون اول وزیر سوریه ادامه داد: فرانسه با مواضع بسیار ناپسند خود در قبال سوریه، در واقع در وضعیت جنگ غیرمستقیم با سوریه قرار گرفته است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.