دنباله، دنباله دارها ناشی از انرژی جذب شده خورشید است

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ جمعه ۱۲م آبان ۹۱،

طبق تحقیقاتی که بر روی دنباله دارها انجام شده دانشمندان دریافتند که دنباله درخشان انتها دنباله دارها همان انرژی جذب شده از خورشید است که انتشار یافتن می گردد.

احسان ابراهیمیان، کارشناس مرکز نجوم آوا استار در گفتگو با خبرنگار دانش های روز باشگاه خبرنگاران گفت:  دنباله دارها اجرام یخی می باشند که غبار و گاز داخل خود را بر اثر گرمای بسیار خورشید به سمت خارج انتشار یافتن می دهند.

وی افزود: اکثر دنباله دارهایی که ما از روی زمین شاهد آن هستیم در مدار بیضی شکل بزرگی به دور خورشید در حال چرخش می باشند و هر کدام از آنها حاوی یک هسته جامد که توسط ابری پوشانده شده است می باشند.

ابراهیمیان اظهار داشت: ابری که اطراف هسته جامد دنباله دارها را احاطه می نماید گیسو نام دارد.

وی تاکید نمود: بیشتر دنباله دارها آنقدر کوچک می باشند که با چشم غیر مسلح قابل رویت نمی باشند ولی بعضی از آنها نیز با وجود نور کمی که دارند هفته ها در آسمان با چشم غیر مسلح قابل ملاحظه باقی می مانند.

ابراهیمیان عنوان نمود: ناظران زمینی دنباله دارها را به سبب گاز وغبار موجود در اطراف آن و بازتاب نور در دم و انتهای آن ها در هنگام حرکت به خوبی می شناسند و این دنباله هایی که در آسمان به وجود می آید همان انرژی جذب شده ازخورشید است که در فضا پخش می گردد و می درخشد./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.