دهمین طلای پارالمپیک بر گردن خالوندی

ورزش۳: محمد خالوندی قهرمان مسابقات پرتاب نیزه پارالمپیک شد تا آخرین ورزشکار طلایی ایران در لندن لقب گیرد.

محمد خالوندی ملی‌پوش پرتاب نیزه ایران در کلاس F58/57 موفق شد با شکستن رکورد جهان و پارالمپیک، مدال باارزش طلای این ماده را به خود اختصاص دهد و تعداد مدال های طلای ایران در پارالمپیک ۲۰۱۲ را به ۱۰ برساند.

خالوندی در همان پرتاب اول کار را تمام کرد و با ثبت رکورد ۵۰ متر و ۹۸ سانتی‌متر با شکستن رکورد جهان، امتیاز ۱۰۴۴ را برای خود ثبت کرد و از رقبا فاصله گرفت. پرتاب‌های دوم و سوم او هم باز نزدیک به رکوردش بود و به ترتیب ۵۰ متر و ۹۶ سانتیمتر و ۵۰ متر و ۳۳ سانتیمتر را در حرکت‌های دوم و سوم ثبت کرد.

این در حالی بود که خالوندی که در کلاس F58 مسابقه می‌داد و رقابت بسیار نزدیکی با باتیستای برزیلی در کلاس F 57 داشت؛ چرا که این پرتابگر موفق شده بود رکورد جهان را در F 57 شکسته و تنها ۲۰ امتیاز با خالوندی فاصله داشت اما نتوانست در شش پرتاب خود به قهرمان ایرانی برسد و پرتابگر ایران در نهایت مدال با ارزش طلا را نصیب کاروان “دلوار” کرد تا دهمین مدال طلای ایران به دست آید و تلخی شکست والیبال نشسته در فینال تا حدودی فراموش شود.

خالوندی که پس از سه پرتاب اولش، مدال طلا را حتمی می دید، در پرتاب چهارم ۴۸ متر و ۹۶ سانتی متر انداخت، در پرتاب پنجم ۴۷ متر و ۴۳ سانتی متر را ثبت کرد و در پرتاب ششم حد نصاب ۴۰ متر و ۴۸ سانتی متر را از خود به جای گذاشت.

ورزشکاران برزیل و مصر هم در این ماده نقره و برنز گرفتند.

کاروان ورزشی ایران تا به حال صاحب ۱۰ مدال طلا، ۷ نقره و ۶ برنز شده است و فوتبال ۷ نفره، آخرین شانس مدال ایران در لندن است.

امشب(یکشنبه شب) پرونده بازی‌های پارالمپیک ۲۰۱۲ بسته می شود و تیم فوتبال ۷ نفره ایران ساعت ۱۷ به وقت تهران برای کسب مدال برنز با برزیل مسابقه می‌دهد.


مجله اینترنتی برترین ها سبک زندگی سلامت دکوراسیون موفقیت کودک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.