دهمین نمایشگاه بین المللی نفت , گاز و انرژی پاکستان با حضور جدی شرکت های ایرانی آغاز شد

به گزارش سه شنبه شب ایرنا , در این نمایشگاه شرکت هایی از جمهوری اسلامی ایران , پاکستان و ۲۰ کشور جهان , تولیدات و محصولات مربوط به بخش های انرژی , سوخت , خودروی گاز سوز سی ان جی , تجهیزات نیروگاهی , ژنراتور , مواد پتروشیمی , محصولات شیمیایی و روغن موتور در انواع مختلف در معرض نمایش عموم بازدید کنندگان قرارداده و معرفی نمودند.

شرکت های مدیریت پروژه نیروگاهی ایران (مپنا) و نفت بهران از سوی کشورمان برای اولین بار در این نمایشگاه حضور یافته و بر اساس گزارش مسوولان این نمایشگاه , غرفه های شرکت های ایرانی بیشترین استقبال کننده را داشته و نظر ها را به خود جلب کرد.

شرکت کننده ها , شبکه های تلویزیونی و مهندسین و کارشناسان نفت و انرژی پاکستان با حضور در غرفه های ایرانی باب مذاکرات تجاری و فنی متعددی را با نمایندگان شرکت های مپنا و بهران باز کردند.

شرکت مپنا با توجه به شرایط مناسب در پاکستان آمادگی خود را برای سرمایه گذاری در زمینه ساخت نیروگاه در این کشور اعلام کرد.

درحاشیه این نمایشگاه نشست هایی در زمینه وضعیت و مشکلات پاکستان در زمینه انرژی , راه حل های برون رفت از معضلات کمبود انرژی و سوخت در این کشور از جمله استفاده از انرژی های جدید, گاز , زغال سنگ و انرژی بادی برگزار شد .

پاکستان هم اکنون با جمعیتی بالغ بر ۱۸۵ میلیون نفر دارای کمبود روزانه ۵۰۰۰ مگاوات برق بوده و این امر یکی از موانع اصلی رشد اقتصادی این کشور می باشد.

بر اساس گزارش مراجع آماری در این کشور , جمعیت پاکستان در سه دهه آینده به ۲۵۰ میلیون نفر خواهد رسید و درصورت عدم تامین انرژی مورد نیاز صنایع آن با مشکلات جدی روبرو خواهد شد.

دهمین نمایشگاه نفت، گاز و انرژی پاکستان ۲۰۱۲ (پی او جی یی یی ۲۰۱۲) قرار است بمدت سه روز از (۱۹ تا ۲۱ اردیبهشت) برگزار شود.

حدود ۲۰۰ شرکت از ۲۰ کشور جهان در این رویداد سه روزه حضور دارند.

در این نمایشگاه، کشورهای ایران، چین، آلمان، هند، ایتالیا، پاکستان، قطر، سنگاپور، ترکیه، امارات و آمریکا جدیدترین تجهیزات و فناوری های پیشرفته بخش های نفت، گاز و انرژی خود را به نمایش گذاشته اند.

آساق ** ۱۰۹۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۲۱۳۲۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.