دهن کجی دوباره مخابرات به مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات؛ این بار افزایش غیرقانونی تعرفه تماس از تلفن ثابت به سمت مشترکین ایرانسل

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

تعرفه هر دقیقه تماس از تلفن ثابت به مشترکین ایرانسل به صورت غیر قانونی افزایش یافته است.
مخابرات هزینه تماس مشترکین خود به ایرانسل را افزایش داد.
 
به گزارش ایران خبر ، در حالیکه بر اساس مصوبه ۲۲ کمیسیون تنظیم مقرارت سقف تعرفه تلفن ثابت مخابرات به ایرانسل در هر دقیقه ۶۲۵ ریال است ،  در اقدامی شیطنت آمیز ، این تعرفه به ۷۵۰ ریال افزایش  یافته است .
این در حالی است که تعرفه تماس از تلفن ثابت با مشترکین همراه اول هم از ۵۱۰ ریال برای شهری و ۸۶۷ برای بین شهری به دقیقه‌ای ۶۷۰ ریال به صورت یکسان سازی شده تغییر کرده است.
 
جالبتر آنکه تعرفه تماس با مشترکین اندک رایتل از طریق شبکه تلفن ثابت، به استناد مصوبه ۱۴۲ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، ۶۲۵ تومان تعیین شده به طوری که کمترین هزینه تماس از تلفن ثابت مخابرات با مشترکین اپراتورهای تلفن همراه کشور به رایتل تعلق گرفته و تعرفه فوق حتی از تعرفه ۶۷۰ ریالی تماس با مشترکین همراه اول هم کمتر  است!
 
به نظر میرسد این اقدام معنا دار با هدف ایجاد یک مونوپل مخابراتی از سوی مخابرات شکل گرفته، چراکه با تعرفه های تازه و بدون در نظر گرفتن تعداد اندک مشترکین و مکالمات برقرار شده با سیم کارت های رایتل، مخابرات تلاش دارد با گرانتر جلوه دادن تعرفه تماس با مشترکین ایرانسل، ترافیک شبکه تلفن ثابت خود را به نوعی تبدیل به یک جزیره شامل شبکه تلفن ثابت و سیار مخابرات بکند.
 
این افزایش تعرفه در حالی صورت گرفته است که وزیر ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات در مصاحبه های متعدد هر گونه افزایش تعرفه از سوی مخابرات (ثابت و همراه) را غیرقانونی و ممنوع اعلام کرده بودند.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.