دهه غدیر با شماره ۴۷۵ به ثبت آثار ملی رسید

خبرگزاری پانا:طی مراسمی در اجلاس بین المللی دهه غدیر در دانشگاه امام صادق(ع)، با شماره ۴۷۵ به ثبت آثار ملی رسید.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه پانا، مراسم ثبت دهه غدیر در فهرست آثار ملی، صبح امروز شنبه بیست و دوم مهرماه با حضور آیت الله نظری، حجت الاسلام و المسلمین اختری و مهندس طاهایی، استاندار مازندران در اجلاس بین المللی غدیر در دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد.

در این مراسم مهندس طاهایی با بیان این که ابتکار تأسیس دهه غدیر برگرفته و به تأسی از رهنمودهای  امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری است، اظهار داشت: بحمدلله دهه غدیر در تقویم مازندران نهادینه شد و امروز به برکت این اجلاس با عنایت آیت الله مهدوی کنی، رییس مجلس خبرگان رهبری در تقویم جمهوری اسلامی ایران هم ثبت می شود.

وی با اشاره به جمله مقام معظم رهبری مبنی بر این که مازندران پناهگاه فرزندان اهل بیت(ع) بوده است، بیان داشت: ۱۲۶۲ امامزاده درمازندران وجود دارد که همه این ها پیام آوران غدیر در طول تاریخ بوده اند.

همچنین علویان صدر، معاون سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در این مراسم، دارا بودن بنیان و جریان فکری و پویا بودن را از جمله شرایط یک رویداد برای ثبت شدن در آثار ملی کشور عنوان کرد.

لازم به ذکر است دهه غدیر با شماره ۴۷۵ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
شایان ذکر است آیت الله نظری، استاد حوزه علمیه مازندران و حجت الاسلام و المسلمین اختری، رییس مجمع جهانی اهل بیت(ع) با تقریظ خود بر سند ثبت دهه غدیر در فهرست آثار ملی، از دست اندر کاران این اقدام تشکر کردند.
 


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.