دودانگه خبر داد: ارایه تسهیلات جدید به بخش صنعت

روابط عمومی صندوق توسعه ملی در پی انتشار خبر پشتیبانـی دو میلیـارد دلاری از صنـعت که در گفت‌وگو با عضو هیات عامل صندوق توسعه ملی عنوان شده بود توضیحاتی ارایه کرد.

به گزارش ایسنا، توضیحات روابط عمومی به شرح زیر است:

عضو هیات عامل صندوق توسعه ملی با بیان این‌که ۲۰ درصد از منابع صندوق توسعه ملی برای پرداخت به صورت ریالی به بخش‌های صنعت و معدن و کشاورزی با نرخ تعیین شده توسط بانک مرکزی به ریال تبدیل می‌شود، گفت: تسهیلات جدیدی برای پشتیبانی از صنعت و واحدهای تولیدی اختصاص خواهد یافت.

محمود دودانگه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره اخبار منتشر شده مبنی بر تامین ارز بخش تولید و صنعت از محل منابع صندوق توسعه ملی، اظهار کرد: هر سازوکاری که برای مدیریت منابع ارزی توسط بانک مرکزی و تیم اقتصادی دولت تنظیم شود، همان سازوکار برای تبدیل ارز صندوق توسعه ملی به ریال موضوعیت خواهد داشت و نرخ تعیین شده توسط بانک مرکزی مبنای عمل قرار می گیرد.

وی با تاکید بر این‌که با توجه به ارزی بودن تسهیلات صندوق توسعه بحث تبدیل ریالی در مورد منابع ارزی موضوعیت ندارد، خاطرنشان کرد: تغییرات برابری یا با دلار در مورد منابع ارزی صندوق توسعه صدق نمی‌کند وآنچه مطرح می‌شود در مورد ۲۰ درصدی است که باید به بخش صنعت و معدن و کشاورزی به صورت ریالی پرداخت شود.

عضو هیات عامل صندوق توسعه ملی افزود: ۸۰ درصد مابقی منابع صندوق توسعه به صورت ارزی پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.