دوره­ دکتری هنر اسلامی در تبریز ایجاد شد

دوره­ دکتری هنر اسلامی در تبریز ایجاد شد

رییس دانشگاه هنرهای اسلامی تبریز روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در چارچوب پاسخگویی به نیازهای علمی کشور در حوزه هنرهای اسلامی و نیز به منظور حصول به نقشه جامع علمی و فرهنگی کشور، این دوره با پذیرش پنج دانشجو از طریق آزمون دکترای تخصصی و سهمیه مربیان در این دانشگاه آغاز به کار کرد.

ˈمهدی محمدزادهˈ افزود: محوریت آموزشی و پژوهشی در ساختار برنامه این دوره، مطالعات کاربردی هنر و پاسخگویی به نیازهای هنری هنرمندان در حوزه عملیاتی کردن نظریه ها و ارایه آثار اسلامی در دوره معاصر از اهداف این دوره است.

وی اظهار کرد: در همین زمینه آموزش و پژوهش در حوزه­های سفال، هنر و صنایع فلزی، هنر و صنایع چوب، نگارگری و خوشنویسی در اولویت قرار گرفته است.

وی گفت: دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد هنرهای اسلامی با پنج گرایش، برای نخستین بار در کشور در این دانشگاه از سال ۸۵ راه اندازی شده است.

محمد زاده خاطرنشان کرد: دانشگاه هنرهای اسلامی تبریز تنها دانشگاه تخصصی کشور در حوزه هنرهای اسلامی بوده و در زمان حاضر ۳۳۰ دانشجو در آن مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود: قریب به ۲۵۰ نفر از نخستین دانشجویان گرایش های پنجگانه هنر و صنایع شیشه، هنر و صنایع چوب، هنر و صنایع فلز، سفال و نگارگری در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد از این دانشگاه دانش آموخته شده اند.

دکتری هنر اسلامی

 

تبریز


پورتال اخبار دانشگاهی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.