دوره ۵ ساله معاینه فنی خطرساز است

۳۰م دیماه ،

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از توسعه دوچرخه سواری در شهر تهران حمایت کرد و گفت:استفاده از دوچرخه به عنوان یک وسیله نقلیه پاک نهادینه شود.

 
به گزارش گروه  اجتماعیممتازنیوز، از پایگاه خبری پلیس،حجت الاسلام علی اکبر ناصری قانون ۵ ساله شدن مراجعه خودروها به مراکز معاینه فنی را با هدف سالم سازی هوای تهران در تضاد دانست و گفت: دوره ۵ ساله برای مراجعه به مراکز معاینه فنی بسیار زیاد است.
 
وی در ادامه افزود:طی این ۵ سال ممکن است نواقص بسیاری برای خودروها ایجاد ­شود که از لحاظ ایمنی قطعاً خطر ساز خواهد بود.
 
وی با اشاره به این که افزایش رمان مراجعه خودروها به مراکز معاینه فنی سبب افزایش آلودگی هوا و ایجاد مشکلات زیست محیطی خواهد شد، اظهار کرد: لازم است معاینه فنی خودروها در دوره یک ساله انجام پذیرد.
 
حجت الاسلام ناصری در بخش دیگری از صحبت­های خود گفت: هم اکنون در اروپا دوچرخه یک رکن اساسی در حمل و نقل عمومی به شمار می­رود و شایسته است فرهنگ­سازی در جهت استفاده از دوچرخه به عنوان یک وسیله نقلیه پاک نهادینه شود.
 
وی با بیان این که اقدامات قابل توجهی جهت فرهنگ­سازی در جهت استفاده از دوچرخه در تهران صورت پذیرفته، افزود: اجرای مسیرهای ویژه دوچرخه از سوی مدیریت شهری با هدف توسعه فرهنگ دوچرخه سواری در تهران بسیار قابل تحسین است.
 
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان خاطرنشان کرد: در جهت گسترش مترو و استفاده بیشتر از وسایل نقلیه عمومی باید حمایت­ بیشتری صورت گیرد چرا که توسعه حمل و نقل عمومی در کاهش آلودگی هوای تهران به صورت مستقیم تاثیر دارد. /ل


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.