دوستی های خیابانی عامل وقوع جرائم خشن در جامعه

دکتر محمدعلی نجفی توانا در گفتگو با خبرنگار مهر درباره پیامدهای دوستی های خیابانی اظهار داشت : دوستی های خیابانی در ابتدا در قالب آشنایی قبل از ازدواج صورت می گیرد اما در ادامه به حوادثی تلخ ختم می شود که اغلب قربانیان آن را دختران جوان تشکیل می دهند.

وی افزود : بررسی های آماری نشان داده درصد خیلی کمی از این دوستی ها به ازدواج ختم می شود که عمر این ازدواج ها نیز کوتاه است. خانواده ها نیز باید نظارت کافی را بر روی روابط فرزندان خود داشته باشند و آنها درباره خطرات دوستی های خیابانی آگاه کنند. نوجوانان و جوانان ما باید بدانند اغلب این دوستی ها هوس آلود است.

این استاد دانشگاه درباره پیشگیری از جرایم تجاوز به عنف نیز گفت : باید نگاهی علمی به آسیب‌شناسی وقوع این جرایم داشته باشیم و مجازات را تنها راه پیشگیری ندانیم.به جای مجازات سریع این افراد، اکیپی از جرم‌شناسان، روانشناسان، روان‌کاوان و مددکاران اجتماعی با مطالعه دقیق این قبیل بزهکاران ، نسبت به شناسایی شخصیت آنها و دریافت وجوه مشترک متجاوزان به عنف اقدام کنند و سپس با توجه به اطلاعات به دست آمده در قالب پیشگیری‌ها کار می‌کنند .

وی تاکید کرد، پلیس نیز باید با عوامل موثر در این جرم مانند فعالیت مسافربرهای شخصی ، مزاحمان خیابانی و… برخورد کند و در این زمینه به هشدار و اطلاع رسانی بپردازد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.