دولت آمریکا باید بدلیل اقدامات ضد بشری درباره شهرزاد میرقلی خان غرامت بپردازد

به گزارش ایرناازبخش مطبوعاتی سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسقط،’حسین نوش آبادی’ سفیر جمهوری اسلامی ایران در عمان اظهار داشت: متاسفانه خانم میر قلی خان ۵ سال قبل بنابر اتهامات واهی و بی اساس توسط دولت ومقامات قضایی آمریکا زندانی می شود و در بدترین شرایط تحت بازجویی و شکنجه های روحی قرار می گیرد.

با توجه به سپری شدن دوران محکومیت ۵ ساله خانم شهرزاد میر قلی خان و آزادی وی از زندان آمریکا و ورود به مسقط پایتخت کشور عمان ، وی افزود: دولت آمریکا در خصوص آزادی خانم میرقلی خان هیچ منتی بر جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان نمی تواند داشته باشد؛ زیرا وی مدت محکومیت غیر قانونی خود را تا روز آخر در زندان گذراند و با اتمام دوران محکومیت، از زندان و کشور آمریکا خارج شد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عمان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مقامات عمانی پیگیر انتقال وی از آمریکا به ایران بودند،در حال حاضر خانم میرقلی خان به عمان آمده و انشاا.. طی چند روز آینده به ایران اسلامی وارد خواهد شد.

نوش آبادی با بیان اینکه تهران و مسقط در مسائل انسان دوستانه و حقوق بشری با یکدیگر همکاری دارند و در خصوص تحولات منطقه ای و بین المللی بایکدیگر مشورت و رایزنی می کنند، ادامه داد: موضوع خانم میر قلی خان یکی از موضوعاتی بوده است که جمهوری اسلامی ایران از نقش میانجیگری دولت عمان و کمک های این کشور استفاده کرده ولی دولت آمریکا برای کاهش دوران محکومیت و یا عفو و آزادی وی هیچ گونه اقدامی انجام نداده است.

وی تصریح کرد: امیدواریم هرچه زودترنسبت به آزادی دو نفر از شهروندان بی گناه ایرانی دیگربنام آقایان عطاردی و تاجیک که در آمریکا و انگلیس محبوس هستند و همچنین دیگر زندانیان بی گناه ایرانی، دولت آمریکا و انگلیس اقدامات لازم را انجام دهند.

*** برگزاری مراسم شب قدر با حضور میرقلی خان در سفارت ایران

مراسم پرفیض شب قدر همزمان با سالروز شهادت امیر المومنین حضرت علی (ع) در محل سفارت کشورمان در مسقط با حضور’ حسین نوش آبادی’ و خیل کثیر ایرانیان و شیعیان عاشق برگزار شد و خانم شهرزاد میرقلی خان، شهروند ایرانی بی گناه آزاد شده از زندانهای آمریکا و خانواده وی نیز در این مراسم حضور داشتند.

خانم میر قلی خان حضور در این مراسم را پس از سالها رنج و مشقت در زندانهای مخوف آمریکا، نعمت الهی برشمرد.

سیام** ۹۱۲۹**۱۵۹۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۶۹۸۶۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.