دولت آمریکا همچنان به دنبال مذاکره با طالبان است

۱۴م آذر ،

دولت باراک اوباما با پشت سر گذاشتن انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در تلاش برای از سرگیری مذاکرات صلح با طالبان است گرچه این امر به رغم مقاومت‌های ارتش آمریکا، پیام‌های مختلف پاکستان و همینطور مخالفت آشکار خود شبه نظامیان طالبان است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه واشنگتن پست، مقامات بلندپایه کاخ سفید و وزارت امور خارجه آمریکا دو هفته پیش در نشستی با معاون‌های امنیت ملی موضع دولت آمریکا نسبت به مذاکره از جمله تمایل آن برای مراوده زندانیان با طالبان را اعلام کردند در حالی که با اکراه مقامات وزارت دفاع روبه‌رو شدند.

همین پیام نیز توسط هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا به وزیر امور خارجه پاکستان طی روز دوشنبه در شهر بروکسل ابلاغ شد و در کنار آن تقاضای همکاری پاکستان با تلاش‌های جداگانه برای مذاکره توسط دولت افغانستان مطرح شد.

داگلاس لوته، مشاور ارشد باراک اوباما برای پاکستان و افغانستان قرار است امروز (سه شنبه) در شهر بروکسل با ژنرال اشفق کیانی، رئیس ارتش پاکستان دیدار کند در حالی که کلینتون نیز در این شهر در نشست مقامات ناتو حضور دارد.

با وجود این بسیاری در مقرهای فرماندهی آمریکا در افغانستان درخصوص تمایل پاکستان به منظور کمک به برقراری راه حل سیاسی برای جنگ افغانستان با استفاده از روابطش با طالبان تردید دارند.

به گفته مقامات آمریکایی حتی اگر طالبان نیز بخواهد مجددا وارد مذاکره شود سیاست‌های دولت آمریکا به سبب نگرانی‌های مربوط به انتخابات ریاست جمهوری و تمرکز ارتش بر فصل درگیری در افغانستان معلق شده‌اند.

یکی از مقامات آمریکایی در خصوص بحث داخلی دولت درخصوص مذاکره صلح با طالبان اظهار داشت: اکنون که ما انتخابات را پشت سر گذاشته‌ایم از طرف دیگر فصل درگیری‌ها یعنی فصل تابستان به پایان رسیده است و گزارش‌های کمی به ما می‌رسد مبنی بر اینکه طالبان موضع خود را تغییر می‌دهند.

این مقام آمریکایی گفت: نشست اخیر معاونان با هدف این طراحی شد تا اطمینان حاصل شود همه صراحتا از سیاست مذاکره دولت حمایت می‌کنند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.