دولت اردوغان خواهان مجوز مداخله در سوریه از مجلس ترکیه شد

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا ، نمایندگان مجلس ترکیه امروز برای بررسی و رای گیری در این مورد در نشست عمومی مجلس شرکت خواهند کرد.

بر اساس قانون اساسی ترکیه اعزام نیرو به خارج و پذیرش نیروی خارجی به ترکیه به مجوز مجلس مشروط می باشد.

دیروز در پی اصابت چند گلوله توپ و یا خمپاره به مناطقی در شهرستان مرزی ˈآکجا قلعهˈ در مجاورت مرز ترکیه با سوریه که منجر به کشته شدن ۵ و زخمی شدن ۹ شهروند ترکیه شد ، ارتش ترکیه نقاطی در خاک سوریه را مورد هدف آتش توپخانه قرار داد.

برخی از رسانه های ترکیه مدعی شدند که صدای توپهایی که از داخل خاک ترکیه به سوریه پرتاپ شده تا صبح امروز (پنجشنبه) ادامه داشت.

نهاد نخست وزیری ترکیه چهارشنبه شب در اطلاعیه ای اعلام کرد ، ارتش این کشور نقاطی در خاک سوریه را مورد هدف آتش توپخانه قرار داد.

این اطلاعیه اضافه می کند ، ترکیه بر اساس حقوق بین الملل و حق مقابله مثل دست به این اقدام زده و پس از این نیز تحرکاتی را که متوجه امنیت ملی کشور باشد بی پاسخ نخواهد گذاشت.

حادثه اصابت گلوله توپ به شهرستان ˈآکجا قلعهˈ که گفته می شود از سوریه پرتاب شده است از سوی برخی از تحلیلگران ترکیه به عنوان اقدامی مشکوک برای کشاندن پای ترکیه به جنگ با سوریه ارزیابی شد.

این منابع با عنوان اینکه احتمال دارد عناصری با هدف جنگ افروزی در منطقه به چنین تحرکاتی دست زده باشند ، عقیده دارند که معارضان سوری نیز می توانند عامل اینگونه تحرکات باشند و دولت ترکیه باید با احتیاط با اینگونه تحرکات برخورد کند.

خاورم ** ۲۰۱۰** ۲۳۰

انتهای پیام /*


www.irna.ir
منبع:ایرنا
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.