دولت از صندوق توسعه وام می‌گیرد

گردآوری توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اینکه مقرر شد دولت برای انجام پروژه‌های عمرانی مبالغی را از صندوق توسعه ملی وام بگیرد، گفت: در خصوص سقف بودجه ۹۲ در جلسه یکشنبه تصمیم‌گیری خواهد شد.

غلامرضا کاتب در گفت‌وگو با فارس در مورد مخالفت مجلس با پیشنهاد دولت برای کاهش ۶ درصدی سهم صندوق توسعه ملی از درآمدهای نفتی اظهار داشت: مقرر شد دولت مبالغی را از صندوق توسعه ملی وام بگیرد و به صورت فاینانس استفاده و بعد بازپرداخت کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس دربارهٔ اظهار نظر وزیر اقتصاد مبنی بر کسری ۱۱۰ هزار میلیارد تومانی بودجه ۹۲ ضمن رد این موضوع ادامه داد: سرجمع رقم بودجه در جلسه یکشنبه مطرح و مصوب می‌شود و باید نظرات دولت را در آن جلسه بشنویم و در این باره تصمیم گیری شود.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی سه‌شنبه قبل با پیشنهادی برای حذف تبصره مربوط به تخصیص ۶ درصد از منابع صندوق توسعه ملی برای پروژه‌های عمرانی مخالفت کردند.در حالی که بر اساس مصوبه کمیسیون برنامه و بودجه در لایحه اصلاح بودجه ۹۲ پیش بینی شده بود که از ۲۶ درصد درآمدهای نفتی که قرار است به صندوق توسعه‌ی ملی واریز شود، ۶ درصد صرف پروژه‌های عمرانی شود.


شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.