دولت انگلیس تبعیض تازهی علیه مسلمانان اعمال کرد

۲۸م آذر ،

در انگلیس و ولز، ازدواج های مذهبی در صورتی که اشخاص تعیین شده از طرف حکومت آن را تایید کنند ارزش رسمی دارند.

به گزارش مجله شبانهممتازنیوز، اسلام دینی است که شمار پیروان آن در انگلیس و ولز در ۱۰ سال اخیر شاهد بیشترین سرعت افزایش بوده است . شمار مسلمانان در این دو سرزمین در این ده سال، ۷۵ درصد افزایش یافته است و مسلمانان اکنون براساس آخرین سرشماری چهار میلیون و ۸۰۰ هزار نفر را شامل می شوند.

اکنون رهبران جامعه مسلمانان انگلیس خواستار آن می باشند که این جامعه از معافیت هایی شبیه به معافیت های کلیسای انگلیس در لایحه مربوط به ازدواج همجنس بازان بهره مند شوند. شورای مسلمانان انگلیس که بیش از ۵۰۰مسجد، سازمان خیریه و مدرسه را شامل می شود اعلام کرده از لایحه کاملا تبعیض آمیز دولت بهت زده شده است.

دولت انگلیس هفته قبل از ازدواج همجنس بازان حمایت کرد. این لایحه که قرار است هفته آینده به پارلمان ارائه شود، به مذاهب مختلف اجازه می دهد که بین تایید کردن یا نکردن ازدواج های همجنس بازان، به جز “کلیسای انگلیکن” که در داخل آن این مراسم غیر قانونی باقی خواهد ماند، مختار باشند.

در انگلیس و ولز، ازدواج های مذهبی در صورتی که اشخاص تعیین شده از طرف حکومت آن را تایید کنند ارزش رسمی دارند.

کلیسای انگلیکن و کلیسای کاتولیک نیز با ازدواج همجنس بازان مخالف می باشند اما دیگر گروه های مذهبی مانند کواکرها (فرقه ناجیه )و برخی از جریان های لیبرال یهودیت در قبال ازدواج های بین دو فرد از یک جنس نظر مخالفی ندارند و اکنون این امتیاز به بخش کوچکی از مسیحیان داده شده اما مسلمانان با جمعیتی قابل توجه، از این معافیت بی بهره مانده اند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.