دولت بودجه چند دوازدهمی میدهد

۰۷م اسفند ،

سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طبق اطلاعات ما دولت در کنار ارائه لایحه بودجه سال ۹۲ لایحه چند دوازدهم نیز به مجلس می دهد، گفت که در جلسه امروز هیات رییسه در مورد برنامه کاری مجلس تا پایان سال تصمیم گیری شد.

به گزارش ممتازنیوز، عبدالرضا مصری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به جلسه ظهر امروز هیات رییسه گفت: در این جلسه در مورد نحوه اداره جلسه علنی فردا در خصوص رای اعتماد به وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات تعیین تکلیف شد.

وی افزود: جلسه فردا با حضور رییس‌جمهور برگزار خواهد شد و طبق آیین‌نامه بعد از اظهارات رییس‌جمهور دو مخالف و دو موافق در مورد نامی صحبت می‌کنند البته اگر وزیر پیشنهادی مخالفی نداشته باشد طبیعتا موافق نیز صحبت نمی‌کند و در نهایت رای‌گیری می‌شود.

سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی همچنین با بیان اینکه هیات رییسه در جلسه خود در مورد جلسات مجلس تا پایان سال تصمیم‌گیری کرد، گفت: قرار شد اگر لایحه بودجه در روز چهارشنبه هفته جاری به مجلس ارائه شود مجلس برای بررسی هر چه سریعتر لایحه هفته آینده جلسات علنی را تعطیل کند تا به جای آن از فرصت هفته آینده برای برگزاری جلسات کمیته‌ها و کمیسیون های تخصصی در جهت رسیدگی به لایحه استفاده شود.

مصری توضیح داد: طبق آیین‌نامه بعد از تکثیر بودجه نمایندگان ۱۰ روز برای ارائه پیشنهادات خود به کمیسیون‌های تخصصی زمان دارد که قرار شد برای استفاده هر چه بهتر مجلس هفته آینده جلسه علنی تشکیل ندهد تا علاوه بر فعال شدن کمیسیون های تخصصی، کمیسیون تلفیق نیز تشکیل جلسه دهد.

وی همچنین با بیان اینکه طبق آیین‌نامه دولت در صورت تاخیر در تقدیم لایحه بودجه باید لایحه را همراه با چند دوازدهم به مجلس ارائه کند، گفت: طبق ما اطلاعاتمان و آنچه به ما اعلام کرده‌اند دولت قرار است لایحه بودجه و چند دوازدهم را با هم به مجلس تقدیم کند طبیعتا در این شرایط اولویت مجلس بررسی لایحه چند دوازدهم است و از لحاظ اولویت این لایحه مثل طرح‌های دو فوریتی بررسی می‌شود. بدان معنا که در آیین‌نامه قید شده که مجلس در اولین جلسه علنی باید لایحه چند دوازدهم را بررسی کند.

مصری یادآور شد: در صورتی که دولت فقط لایحه چند دوازدهم را ارائه کند و همچنان برای ارائه لایحه بودجه تاخیر داشته باشد طبیعتا مجلس هفته آینده جلسه علنی برگزار می‌کند. البته لازم به ذکر است که دولت طبق قانون باید لایحه چند دوازدهم را همراه به بودجه به مجلس ارائه کند.

سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی همچنین خاطر نشان کرد: حالت دیگر آن است که دولت تا پایان هفته بودجه را به مجلس ارائه نکند در چنین شرایطی چون مجلس هفته قبل برای سرکشی به حوزه‌های انتخابیه تعطیل نبود رای استمزاجی از نمایندگان گرفته می‌شود که در صورت موافقت نمایندگان هفته آینده به حوزه‌های انتخابیه می‌روند.

وی در پایان تاکید کرد: تعیین تکلیف نهایی در مورد برگزاری جلسات مجلس تا پایان سال منوط به ارائه لایحه بودجه تا پایان هفته جاری است که در صورت ارائه لایحه مجلس تا پایان سال تعطیل نخواهد شد.

باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.