دولت تونس از برگزاری گردهمایی علیه سلفی های این کشور جلوگیری کرد

به گزارش ایرنا، وزارت کشور تونس روز جمعه در این بیانیه تاکید کرد: با کسانی که اعلام برگزاری گردهمایی علیه نیروهای سلفی در روز شنبه را دارند، برخورد خواهد کرد.

برخی جریان های مختلف تونس از طریق پایگاه های اجتماعی و نهادهای غیر دولتی اعلام کرده اند که قصد دارند به منظور مخالفت با تندروی سلفی های این کشور در خیابان ‘حبیب بورقیبه’ مرکز انقلاب تونس تجمع کرده واعتراض خود را به این گروه ابراز دارند.

برخی جمعیت های فعال اجتماعی تونسی مانند جمعیت زنان کرامت و سندیکای ملی خبرنگاران با شعار پایان دادن به خشونت و تندروی سلفی های تونس، خواستار برگزاری این گردهمایی شده اند.

آنان همچنین با نامگذاری این گردهمایی به ‘روز خشم برای تونس’ خواستاراعتراض به وضعیت اسفبار اجتماعی واقتصادی کشورشان شدند.

گروهی های وابسته به جریان سلفی این کشور در ماه های گذشته بارها با برگزاری راهپیمایی خواستار اجرای قوانین شرعی در تونس شده اند و در هفته گذشته نیز در پی اعتراض به بازداشت یکی از سفلی ها به یک مقر امنیتی در منطقه ‘جندوبه’ با پرتاب سنگ و ‘کوکتل مولوتف’ حمله کردند که بر اثر آن بخشی از ساختمان مرکز پلیس و وسائل متعلق به آن آتش گرفت.

خاورم**۱۲۰۰**۱۳۶۸**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۶۳۷۳۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.