دولت در سیاست مالیاتی موفق نبود

۵ شنبه ۱۸ آبان به نقل از منبع ذکر شده در انتهای خبر در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

به گزارش تفسیری نوساز، مقداد همتی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه مسکن در کشور ۲ سیاست اقتصادی را همزمان دنبال می کند گفت: سیاست افزایش عرضه و سیاست کنترل سوداگری در بازار مسکن به کار گرفته می گردد.

وی ادامه داد: در صورتی که این ۲ سیاست همزمان و درست اجرا نشود بازار ممسکن دچار سوداگری می گردد.

مشاور وزیر راه وشهرسازی با اشاره به اینکه دولت با عرضه مسکن مهر سیاست افزایش عرضه را به کار گرفته است افزود: متاسفانه وزارت اقتصادی ودارایی سیاست کنترل سوداگری و مالیات را به درستی اجرانکرد و مشکلاتی را برای این بخش به وجود آورد.

همتی در خصوص عدم موفقیت در اجرای این سیاست از سوی دولت گفت: متاسفانه سیاست های مالیاتی در اختیار وزارت راه و شهرسازی نمی باشد واجرای به وزارت اقتصاد و حاویی واگذار شده است.

وی در ادامه اظهار داشت: علی رغم همه بخش نامه ها برای اجرای سایست های مالیاتی مسکن متاسفانه در لایحه پیشنهادی این سیاست اعمال شده است.

مشاور وزیر راه و شهرسازی در ادامه تصریح کرد: علی رغم همه تلاش های وزارت راه وشهرسازی وزارت اقتصاد و حاویی هیچ اعتقادی به سیاست مالیاتی مبنی بر کنترل سوداگری بازار مسکن نداشته است.

همتی در ادامه خاطر نشان کرد: برنامه مالیات واحدهای خالی جزو سیاست های مالیاتی است که تا کنون انجام نشده است.

وی در ادامه یادآور شد: امیدوار هستیم نمایندگان با اصلاح سیاست های همه تلاش خود را برای کنترل سوداگری بازار مسکن به کار بگیرند.


آخرین خبرها
منبع: نوسازنیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.