دولت نظر نظام پزشکی را درباره تعرفه بخش خصوصی بپذیرد

ممتاز نیوز: تنها راهکار این است که دولت به قانون احترام بگذارد./ این حق سازمان نظام پزشکی است که بنابه تصریح بند (ک) ماده ۳ قانون تشکیل سازمان نظام پزشکی، تعرفه‌ بخش خصوصی را تعیین کند.

تقی نوربخش در گفت‌وگو با ایلنا ضمن بیان این مطلب گفت: سازمان نظام پزشکی دراین زمینه از کمیسیون تطبیق قوانین مجلس استعلام کرده بود و براساس پاسخی که داده شد، تا زمانی که شورای عالی بیمه سلامت تشکیل نشده است نهادهای قبلی به قوت خود باقی هستند.

وی تصریح کرد: همانطور که دولت در شورای عالی بیمه تعرفه‌های بخش دولتی را تصویب کرد این حق سازمان نظام پزشکی است که بنابه تصریح بند (ک) ماده ۳ قانون تشکیل سازمان نظام پزشکی، تعرفه‌ بخش خصوصی را تعیین کند.

نوربخش درمورد پیشنهاد وزارت بهداشت برای افزایش تعرفه‌های پزشکی، افزود: سازمان نظام پزشکی پیش از این تحولات اقتصادی نرخ تعرفه خدمات پزشکی بخش خصوصی را ۳۰ درصد اعلام کرده بود.

عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی خاطرنشان کرد: امسال در خوشبینانه‌ترین حالت تعرفه خدمات پزشکی ۲۰ درصد رشد داشته است.

وی با تاکید براینکه تنها راهکار  این است که دولت  به قانون احترام بگذارد، تصریح کرد: دولت یا باید شورای عالی بیمه سلامت را تشکیل دهد یا  اگر این کار را نمی‌کند، همانطور که شورای عالی بیمه تعرفه‌های بخش دولتی را تعیین کرده نظر نظام پزشکی رادر مورد تعرفه‌ بخش خصوصی قبول کند.

منبع: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.