دولت و مجلس پیگیر پرداخت بدهی خودرو‌سازان به قطعه‌سازان هستند

خبرگزای آریا- سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در تشریح اقدامات صورت گرفته برای پرداخت بدهی های دو شرکت خودروساز به قطعه سازان گفت: اختصاص دو هزار میلیارد تومان و معافیت مالیاتی که برای خودروسازان تا زمان پرداخت بدهی قطعه سازان درکارگروه تخصصی که برای این موضوع در نظر گرفته شد، از جمله اقدامات حمایتی دولت و مجلس برای پرداخت بدهی خودرو سازان به قطعه سازان است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل خانه ملت، روح الله عباسپور افزود: بانک مرکزی  ظرفیت های مالی زیادی دارد و این مسئله که به دلیل استقراض دولت یا هر شرکت دیگری بودجه برای پرداخت تسهیلات به بنگاه های اقتصادی را ندارد، غیرقابل قبول است.
نماینده مردم بویین زهرا و عاج در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود منابعی هم چون صندوق توسعه ملی اظهارداشت:امکانات و منابع کافی برای حمایت از بنگاه های اقتصادی در کشور وجود دارد و ده هزار میلیارد تومان در مجلس هشتم در بحث هدفمندی در این خصوص تصویب شد .
عباسپور در خصوص بدهی دو شرکت بزرگ خودروسازی به قطعه سازان تاکید کرد: همیشه خودروسازان کشور برای قطعه سازان و شرکت های اقماری بدهی هایی دارند و این بدهی ها با تاخیر پرداخت می شود.
وی ادامه داد :سال گذشته کارگروهی در شرکت ایران خودرو با حضور وزیر صنعت و معدن و نایب رییس مجلس شورای و معاون اول رییس جمهور و جمعی از نمایندگان تشکیل شد تا در این کارگروه در خصوص این مسئله چاره ای اندیشیده شود.
عباسپور در تشریح کارکردهای حمایتی این کارگروه گفت:در این کارگروه قرار بر این شد که دو هزار میلیارد تومان برای حمایت به این بخش اختصاص داده شود تا خودرو سازان بتوانند بخشی از بدهی های خود به قطعه سازان را پرداخت کنند .
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد:از دیگر اقداماتی که در سال گذشته نسبت به خودروسازان صورت گرفته است، اقدامی بود که بر اساس آن مقرر شد تا ایران خودرو  و سایپا تا زمانی که پول قطعه سازان را پردا خت نکرده اند مالیات از آنها اخذ نشود تا از این طریق کمک به پرداخت هر چه سریع تر بدهی های قطعه سازان صورت گیرد.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.