دومین ˝یادواره هنری تجلی بصیرت˝ دی‌ماه امسال برگزار می‌شود

جمعه ۱۹م آبان به نقل از منبع ذکر شده در انتهای خبر در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

سرپرست معاونت هنری اداره کل ارشاد خراسان جنوبی گفت: معاونت امور هنری وزرات ارشاد دومین یادواره هنری تجلی بصیرت را همزمان با سومین سالروز حماسه ۹ دی، با هدف تجدید میثاق با ولایت برگزار می‌کند.

به گزارش تفسیری هنرآنلاین، سید علی زمزم، سرپرست معاونت هنری اداره کل ارشاد استان، با اعلام این خبر بیان نمود: این یادواره در شاخه‌های هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی، موسیقی، آموزشی و پژوهشی برگزار می‌شود که در شاخه هنرهای نمایشی بخش صحنه‌ای را در استان آذربایجان شرقی به صورت ملی برگزار خواهد شد ، بخش تئاتر خیابانی در استان تهران و البرز برگزار می‌شود و بخش نمایشنامه نویسی با محوریت استان یزد به شکل ملی برگزار می‌شود.

وی تصریح نمود: ،بصیرت و هدف، بصیرت و وسیله، بصیرت و شناخت، بصیرت و پایداری، بصیرت و انسان فرهنگی، بصیرت و انسان هنری، بصیرت و تدبر و تامل و بصیرت و فتنه‌های آشکار و پنهان با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری اعلام نموده از موضوعات مهم این یادواره خواهد بود.

رشته موسیقی یادواره بصیرت در دو بخش آثار تولیدی و گروه نوازی برگزار می گردد و گروه ها می توانند در گونه های موسیقی ایرانی(کلاسیک ایرانی و ارکسترال) با محوریت موضوع یادواره شرکت نمایند.

بخش تجسمی دومین یادواره هنری بصیرت نیز در رشته های نقاشی، پوستر، تصویر سازی، خوشنویسی و کاریکاتور و در رشته نمایش هم بخش‌های صحنه ای، میدانی و خیابانی، نمایشنامه نویسی و نمایشنامه خوانی برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان نمود: دبیرخانه های این جشنواره در حال حاضر در تهران متمرکز است و تنها دبیرخانه دو استان مرکزی یزد و آذربایجان شرقی دبیرخانه مخصوص به خود را دارند. که دبیرخانه نمایشنامه نویسی و نمایشنامه خوانی در یزد و دبیرخانه ویژه اجرای صحنه ای در آذربایجان شرقی فعال می‌شود.

وی یادآور شد: هنرمندان برای شرکت در نمایشگاه تجسمی یادواره بصیرت می توانند آثار خود را در رشته های نقاشی ،پوستر ، تصویرسازی و کاریکاتور با موضوع بصیرت تا ۲۵ آبان ماه جاری از طریق پایگاه اینترنتی www.civa.ir به دبیرخانه نمایشگاه ارسال نمایند.

وی افزود: فراخوان دومین یادواره هنری تجلی بصیرت در پایگاه اینترنتی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قابل دسترس است.

گفتنی است دومین یادواره تجلی بصیرت دی ماه سال جاری در تهران، آذربایجان شرقی و یزد برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/۳۸
 


آخرین خبرها
منبع: خبرگزاری هنر آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.