دومین آزمون ادواری سراسری سنجش مهارت فردا برگزارمی شود

‘کورش پرند’ روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: در راستای برنامه های عملیاتی اصلاح و بهبود روش ها، آزمون های ادواری متقاضیان سنجش مهارت به صورت هماهنگ و سراسری در کشور برگزار می شود.

وی یادآور شد: مرحله کتبی این آزمون فردا در۳۷ حرفه همسان و۲۸۲ حرفه غیر همسان در ۳۱ استان کشور و در۳۵۰حوزه امتحانی به صورت چهار گزینه ای برگزار می شود.

وی گفت: بیش از۴۳هزار نفر در آزمون ادواری سنجش مهارت ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۳۱ هزار و ۹۴۸ نفر مرد و۱۱هزار و ۱۸۴ نفر زن هستند و تمهیدات لازم برای شرکت این متقاضیان در آزمون فراهم شده است.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با اشاره به شرایط حضور داوطلبان در محل آزمون گفت: به همراه داشتن اصل شناسنامه یا کارت ملی برای ورود به جلسه آزمون الزامی است و استفاده از تلفن همراه و ماشین حساب قابل برنامه ریزی در حین برگزاری آزمون اکیدا ممنوع است.

پرند در مورد اهداف برگزاری آزمون های سراسری سنجش مهارت به صورت سراسری گفت: طرح برگزاری آزمون های سراسری سنجش مهارت با اهدافی همچون اطلاع رسانی جامع و ایجاد وحدت رویه ارتقای کیفیت فرآیند سنجش مهارت، اعتبار بخشی به تجارب فنی و حرفه ای افراد، بسترسازی تحقق دولت الکترونیک و توسعه و بهبود خدمت رسانی به مخاطبان اجرایی می شود.

پرند یادآور شد : آزمون هر حرفه شامل دو مرحله کتبی و عملی است. متقاضیان پس از قبولی در آزمون کتبی بر اساس برنامه زمان بندی مندرج در جدول شماره یک دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون ادواری سنجش مهارت برای شرکت در آزمون عملی به حوزه های تعیین شده مراجعه کنند.

وی در مورد شرایط قبولی در آزمون های سنجش مهارت گفت : حدنصاب نمره قبولی در آزمون کتبی ۵۰ از ۱۰۰ و در آزمون عملی ۷۰ از ۱۰۰ است که شرط قبولی نهایی برای دریافت گواهینامه مهارت کسب حداقل نمره معدل ۷۰ از ۱۰۰ است .

پرند خاطرنشان کرد : نتایج این آزمونها از طریق پایگاه اطلاع رسانی و سایر سامانه های اطلاع رسانی تا نیمه شهریورماه اعلام می شود که قبول شدگان مرحله کتبی در آزمون عملی شرکت می کنند که در صورت قبولی برای آنان گواهینامه مهارت پس از طی مراحل قانونی صادر و مطابق برنامه اعلامی ادارات کل آموزش فنی و حرفه ای استانها توسط مرکز تشکیل پرونده تحویل متقاضی می شود.

اقتصام ** ۹۱۲۳ **۱۵۴۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۸۷۷۴۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.