دومین شرکت سرنگ سازی هلال احمر در گرگان احداث می شود

به گزارش خبرنگار ایرنا، ‘محمد علی زاده’ شامگاه سه شنبه در جمع خبرنگاران در گرگان افزود: همت والای مسئولان ارشد استان گلستان و وجود ظرفیت بالا به همراه نیروی انسانی مجموعه جمعیت هلال احمر گلستان باعث شد تا یک موقعیت استراتژیک برای ساخت این کارخانه در گلستان ایجاد شود.

به گفته وی، این شرکت با ظرفیت تولید سالانه ۲۲۰ میلیون عدد سرنگ در مرحله اول، در زمینی به مساحت ۵/۱ هکتار در فاز سوم شهرک صنعتی آق قلا، بیش از یک سوم نیاز کشور را تامین خواهد کرد.

وی اضافه کرد: این کارخانه سرنگ سازی که ‘هلال گلستان’ نام گذاری خواهد شد، در فاز اول سرنگ های ۲، ۵ و ۱۰ سی سی را به عنوان تنها شرکت زیر مجموعه ‘سها’ تولید خواهد کرد.

وی ادامه داد: فاز دوم این کارخانه نیز در زمینی به همین مساحت ساخته خواهد شد که بیشتر در این فاز، سرنگ انسولین تولید خواهد شد.

علی زاده در ادامه گفت: اعتبار ساخت این کارخانه در فاز اول ۱۴۰ میلیارد ریال است که به رغم نوسانات ارزی، نیازی به افزایش اعتبار نخواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت تجهیزات پزشکی هلال احمر افزود: اعتبار این کارخانه از سوی ‘بانک رفاه کارگران’ استان به عنوان بانک عامل تامین می شود و مقدمات و برنامه ریزی های اولیه در این زمینه صورت گرفته است.

به گفته علی زاده، با توجه به نزدیک شدن به زمان کلنگ زنی ساخت این کارخانه بزرگ، از امروز مدیران فنی و مالی برای این پروژه در استان مستقر خواهند شد و کار مشاور این پروژه به اتمام رسیده و پیمانکار آن نیز بزودی مشخص می شود.

وی در پایان یادآور شد: با راه اندازی این کارخانه در فاز اول، ۱۳۵ نفر به صورت مستقیم و ۲۰۰ تا ۲۵۰ نفر به صورت غیرمستقیم مشغول به کار خواهند شد.

۷۴۶۷/۶۰۲/۵۰۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۵۶۰۳۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.