دومین نیروگاه برق مهر ماندگار فردا افتتاح می شود

به گزارش خبرنگار مهر، در حال حاضر ظرفیت تولید برق ایران از مرز ۶۶ هزار مگاوات گذشته است و پیش بینی می شود با افتتاح و راه اندازی نیروگاه های جدید در قالب پروژه‌های مهر ماندگار ظرفیت تولید برق کشور تا پایان دولت دهم بیش از ۱۲ هزار مگاوات افزایش یابد.

بر این اساس از ابتدای سالجاری تاکنون نیروگاه برق ۶۴۸ مگاواتی کرمانشاه به طور رسمی با حضور رئیس جمهوری افتتاح شده است و فردا ۲۱ تیر ماه هم دومین نیروگاه در قالب طرح‌های مهر ماندگار افتتاح خواهد شد.

 

مجید صالحی در گفتگو با مهر با اشاره به بهره برداری رسمی از نیروگاه ۶۴۸ مگاواتی برق سلطانیه زنجان، تصریح کرد: این نیروگاه سیکل ترکیبی دارای چهار واحد گازی بوده که هم اکنون آماده بهره برداری رسمی است.

 

مدیرعامل سازمان توسعه برق ایران با تاکید بر اینکه ساخت دو واحد بخش بخار سیکل ترکیبی این نیروگاه هم در دستور کار قرار دارد، اظهار داشت: ظرفیت هر واحد بخاری نیروگاه سلطانیه زنجان ۱۶۰ مگاوات است.

 

این مقام مسئول با یادآوری اینکه با راه اندازی بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی زنجان در مجموع ۳۲۰ مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور افزوده می شود، گفت: در نجموع با ساخت و راه اندازی بخش بخار، ظرفیت کل نیروگاه به ۹۶۸ مگاوات افزایش می یابد.

 

وی با بیان اینکه مراحل طراحی، ساخت و نصب نیروگاه سیکل ترکیبی زنجان با سرمایه گذاری بیش از ۴۵۰ میلیارد تومانی انجام شده است، بیان کرد: در مراحل مختلف ساخت و راه اندازی این واحد نیروگاهی از ظرفیت کامل سازندگان، پیمانکاران و مشاوران ایراین استفاده شده است.

 

به گزارش مهر، نیروگاه برق سلطانیه زنجان سه در کیلومتر ۲۵ بزرگراه زنجان – قزوین، روستای سرخه دیزج در زمینی به مساحت ۴۴ هکتار ساخته شده است.

 

علاوه بر این پیش بینی می‌شود به زودی بخش گازی نیروگاه سمنان با ظرفیت ۳۲۴ مگاوات، بخش گازی نیروگاه شاهرود به ظرفیت ۳۲۴ مگاوات و واحد بخار نیروگاه سنندج با دو واحد ۱۶۴ مگاواتی در مدار بهره برداری قرار بگیرد.
 
افتتاح و راه‌اندازی سه واحد جدید ۱۶۰ مگاواتی نیروگاه دماوند و یک واحد جدید گازی نیروگاه پره‌سر، نیروگاه حافظ شیراز با ظرفیت ۱۶۲ مگاوات، دو واحد بخاری نیروگاه شیروان، دو واحد گازی نیروگاه گناوه و نیروگاه شیرکوه یزد هم از دیگر طرحهای مهر ماندگار دولت در بخش نیروگاهی است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.