دو آمریکایی در شمال غربی پاکستان کشته شدند

به گزارش ایرنا و به نقل از منابع خبری ،’میان افتخار حسین’ وزیر اطلاع رسانی این ایالت گفت : در این حادثه همچنین سه نفر دیگر جان خود را از دست دادند.

رسانه ھای خبری انفجار امروز را انتحاری اعلام کرده و نوشتند: عامل انتحاری با استفاده از خودروی مملو از مواد منفجره، خودروی کنسولگری آمریکا در پیشاور را مورد ھدف قرار داد.

رسانه ھای پاکستانی گزارش دادند: خودروی کنسولگری آمریکا در این انفجار به طور کامل منھدم شد، بسیاری از خودروهای پارک شده در محل حادثه و نیز ساختمان ھای مجاور نیز از شدت این انفجار دچار آسیب جدی شدند، انفجار ھمچنین موجب قطع برق منازل مسکونی اطراف محل وقوع حادثه شده است .

‘امتیاز الطاف’ رییس پلیس شھر پیشاور خبر داد: حداقل ۱۱۰ کیلوگرم مواد منفجره در این حمله مورد استفاده قرار گرفته است.

در ھمین حال سفارت واشنگتن در اسلام آباد بدون اشاره به کشته شدن دو نفر از اتباع خود در حادثه پیشاور اعلام کرد: دو تبعه خارجی در این انفجار به شدت زخمی شده که بلافاصله توسط خودروی دیگر کنسولگری آمریکا به یکی از تاسیسات وابسته به کنسولگری آمریکا در پیشاور منتقل شدند.

منابع نزدیک به کنسولگری آمریکا در پیشاور گفتند: این کنسولگری در حال ارزیابی وضعیت پیش آمده است.

‘ارباب عالمگیر خان’ وزیر فدرال راه و ارتباطات دولت پاکستان که به شھر پیشاور تعلق دارد، نیز زخمی شدن دو تبعه خارجی در انفجار امروز این شھر را تایید کرد.

از سوی دیگر کانال ھای خبری محلی در پاکستان تصاویری از پیدا شدن گذرنامه ھای سوخته اتباع آمریکایی از محل انفجار بمب توسط مسوولان دولتی و امنیتی شھر پیشاور منتشر کردند.

پلیس پیشاور در گزارش اولیه این حادثه اعلام کرده بود انفجار مذکور خودروی آژانس پناھندگان سازمان ملل متحد در پیشاور را مورد ھدف قرار داده است.

منابع بیمارستانی در شھر پیشاور نیز از انتقال دو جسد و ۱۹ زخمی از محل حادثه به مراکز درمانی خبر دادند.

رسانه ھای خبری پاکستان به نقل از منابع آگاه گفتند: طی دو روز گذشته تھدید حمله به کنسولگری آمریکا به مسوولان این کنسولگری واصل شده بود که به موجب آن وضعیت امنیتی در این منطقه در حالت آماده باش قرار گرفت.

تاکنون ھیچ گروھی مسوولیت این حمله را بر عھده نگرفته است، معمولا شبه نظامیان طالبان برای حمله به اتباع خارجی و شھروندان کشورھای غربی در پاکستان مقصر شناخته می شوند.

آساق **۱۰۹۵**۵۹۸۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۳۰۶۲۸۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.