دو درس جدید به پایه ششم ابتدایی افزوده شد

جام جم آنلاین: رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی از اضافه شدن دو درس جدید با عناوین «کار و فناوری» و «تفکر و پژوهش» به درس های دانش آموزان پایه ششم دوره ابتدایی خبر داد.

محی الدین بهرام محمدیان در بازدید از محل برگزاری دوره‌های آموزشی مدرسان کار و فناوری در دانشکده فنی و حرفه‌ای شریعتی گفت: براساس برنامه درسی ملی، این دو درس در حوزه یادگیری برای اولین بار در پایه ششم ابتدایی به ‌صورت مستقل ارایه خواهد شد.

براساس نظام جدید آموزشی ۳،۳،۶ از مهرماه آینده پایه اول راهنمایی از نظام آموزشی حذف و پایه ششم ابتدایی جایگزین آن خواهد شد.

معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش در ادامه افزود: البته این دو حوزه یادگیری در دیگر پایه‌های ابتدایی که با برنامه درسی ملی همسوسازی شده است، به ‌صورت تلفیقی ارایه می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: این دو حوزه یادگیری گامی در جهت شکوفایی فطرت با تاکید بر ارتقا تفکر و عمل از عناصر پنجگانه است که می‌تواند دانش‌آموزان را با استفاده از توان تفکر، از درک کشف پدیده‌ها و رویدادها به عنوان آیات الهی و تجلی فاعلیت خداوند در آفرینش برخوردار سازد و با آموزش حداقل یک مهارت مفید از سنین کودکی آنان را برای تامین معاش حلال و توانایی تامین زندگی خود و اداره خانواده آماده کند.(ایرنا)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.