دو سوری به قاچاق اسلحه از ترکیه به سوریه اعتراف کردند

به گزارش ایرنا از دمشق، یکی از این دو نفر جوان ۲۲ ساله ای است که اظهار داشت در ازای قاچاق سلاح از ترکیه به سوریه و همچنین افراد و چارپایان از سوریه به ترکیه پول دریافت می کرد.

وی گفت که به درخواست گروه های تروریستی یک بار ۱۲ قبضه تفنگ از نوع بومبکشن به همراه ۱۸ جعبه فشنگ و بار دیگر ۱۱ قبضه تیربار بی.کی. سی و مهمات مربوطه قاچاق کرد.

به گفته این جوان سوری یک بار هنگام قاچاق اسلحه در خاک ترکیه دستگیر و به اردوگاه ‘ییلاداغی’ منتقل شد و در آنجا به همراه ۵۰ نفر دیگر توسط افسران ترک دوره ۲۵ روزه آموزش اسلحه گذراند و بار دیگر به قاچاق اسلحه روی آورد.

این فرد اظهار داشت که پس از گذراندن دوره آموزشی در ترکیه، موشک های ضد هوایی، شش قبضه سلاح تک تیراندازی، ۳۰ بمب، لباس نظامی، ۱۱ قبضه تفنگ خودکار و ۱۸ قبضه تفنگ بومبکشن به سوریه قاچاق کرد.

فرد دیگری نیز در اعترافات خود گفت: پس از آشنایی با یکی از تظاهرکنندگان علیه نظام سوریه، او از من درخواست کرد از طریق رودخانه العاصی گازوئیل و گاو از ترکیه به سوریه قاچاق کنم و این کار را کردم.

این فرد افزود که پس از مدتی از او خواسته شد سلاح به سوریه قاچاق کند و چندین صندوق سلاح از طریق رودخانه العاصی وارد خاک سوریه کرد.

خاورم**۱۴۳۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۱۸۶۳۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.