دو مرکز ساخت مواد شیمیایی مورد نیاز در کشور

۲۹م اسفند ،

رئیس مرکز پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی از راه اندازی دو مرکز ساخت مواد شیمیایی در پژوهشگاه شیمی خبر داد.

دکتر منصور انبیا، رئیس پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران گفت: در زمینه داروسازی، صنعت نفت به دستاوردهای مهمی رسیدیم و تولید دانش فنی ۳۰ عنوان مواد اولیه دارویی حد واسط ها، حلال ها و ظرفیت هایی که در پژوهشگاه شیمی وجود دارد، مورد تقدیر معاون پژوهش و فناوری وزارت بهداشت قرار می گیرد که سبب سفارش هایی بیشتر، توسط کارفرمایان به پژوهشگاه شیمی شد.

وی افزود: در زنجیره تأمین و تولید دارو، مهمترین حلقه مواد اولیه دارویی است که در همایش پژوهشگاه شیمی با رویکرد دارویی با محوریت پژوهش های شیمی این نکته بین پژوهشگران ما داشت.

رئیس پژوهشگاه شیمی ادامه داد: کمیسیون دائمی متشکل از نمایندگان وزارت بهداشت، پژوهشگاه های دارویی در این کمیسیون حضور داشته باشند تا به سمت تولید مواد اولیه دارویی پیش روند.

دکتر انبیا، اظهار داشت: ۴۰ درصد از مواد اولیه دارویی از خارج ار کشور وارد می کنیم که این امر سبب خروج ارز از کشور می شود، که ۹۶ درصد داروها در کشور تولید می شود.

وی اضافه کرد: با ورود دانشمندان شیمی عرصه تولید مواد دارویی بتوانیم، کمبود چهار درصدی که در زمینه تولید مواد اولیه دارویی است، جبران کنیم.

رئیس پژوهشگاه شیمی ابراز داشت: نقش پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران در زنجیره ساخت دارو، تأمین مواد اولیه دارو است.

دکتر انبیا یادآور شد: فعالیت مهم پژوهشگاه در سال جاری راه اندازی دو مرکز ساخت مواد شیمیایی مورد نیاز در داخل کشور هست که سبب تولید برخی مواد اولیه دارویی و مایعات یونی که در بسیاری از پژوهش ها مورد استفاده قرار گرفت که ویژگی مایعات یونی قابل بازیافت بودن و استفاده به عنوان کاتالیست است که پژوهشگاران پژوهشگاه شیمی ۱۵۰ ترکیب مایع یونی تولید کنند.
وی خاطرنشان کرد: از دستاوردهای پژوهشگاه شیمی تولید طیف سنج با قابلیت مقایسه با نوع خارجی است./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.