دو هزارمیلیارد تومان تنها برای بازگشت خودروسازان به شرایط قبلی خوب است

دو هزارمیلیارد تومان تنها برای بازگشت خودروسازان به شرایط قبلی خوب است

عصر خودرو : مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت:دو هزار میلیارد تومانی که برای تامین مالی خودروسازان در نظر گرفته شده، تنها برای بازگشت به شرایط قبلی خوب است.

به نقل از ایرنا ‘نعمت اله پوستین دوز’ با اشاره به مصوبه دو هزار میلیارد تومانی کارگروه حمایت از تولید برای تامین مالی خودروسازان، اظهار داشت:از این میزان یک هزار میلیارد تومان نصیب هریک از دو خودروساز بزرگ کشور می شود که این عدد برای شروع بازگشت به شرایط قبلی خوب است.

وی افزود:در حال حاضر شرایط کل کشور به گونه ای است که باید از این نقدینگی استفاده کنیم و سایپا نیز طبق نیاز خود و برای بازگشت به شرایط قبلی به این حمایت مالی نیاز دارد.

وی همچنین استفاده از موتور خودروی تیبا برای خودروی رانا را رد کرد و گفت: این اولین باری است که این موضوع را می شنوم.

پوستین دوز همچنین در خصوص روند ساخت پلت فرم های جدید این شرکت ، اظهار داشت: دو پلت فرم جدید در سایپا تعریف شده است و امیدورایم بتوانیم در سال های آتی محصولات جدیدی را روی این پلت فرم ها به بازار عرضه کنیم.

مدیر عامل سایپا حداکثر زمان آماده سازی این پلت فرم ها را پنج سال ذکر کرد و افزود: مراحل تعریف و تطبیق آنها انجام شده است که در کلاس های B و C وارد بازار می شوند و تیراژ آن نیز با گذشت زمان مشخص می شود.

یادآور می شود ، چندی پیش وزارت صنعت، معدن و تجارت گزارشی از دلایل و ملزومات تامین مالی خودروسازان در کارگروه حمایت از تولید ارائه کرده بود که به دنبال آن ارائه تسهیلات مالی به خودروسازان در این کارگروه و با حضور معاون اول رییس‌جمهوری به شکل کلی و پرداخت دو هزار میلیارد تومان به خودروسازان تصویب شد.

سه شنبه ۲۷ تیر   ۱۲:۴۴


منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.