دیابت، خطر بیماری قلبی عروقی را دو تا هشت برابر افزایش می شود

شنبه ۳ تیر – ۰۴:۴۴:۰۰ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزای آریا- دیابت، خطری جدی برای بیماران قلبی عروقی است به صورتی که خطر این بیماری ها را دو تا هشت برابر افزایش می دهد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از وب دا، پزشک متخصص قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: ۷۵ درصد مرگ و میرهای بیماران دیابتی ناشی از بیماری های عروق کرونری است و این موضوع لزوم مراجعه بیماران دیابتی به متخصصان قلب و عروق را بیشتر می کند.
محبوبه خلیلی اظهار کرد: دیابتی های مبتلاء به بیماری های قلبی عروقی ۱۵ سال از سن واقعی خود پیرتر در نظر گرفته می شوند به طوری که یک خانم ۳۵ ساله دیابتی مثل یک خانم ۵۰ ساله غیردیابتی بررسی می شود.
وی ادامه داد: مثبت بودن سه مورد از موارد زیر شامل دور کمر بیشتر از ۱۰۲ سانتی متر در مردها و ۸۸ سانتی متر در خانم ها، تری گلیسرید سرم مساوی یا بالاتر از ۱۵۰ mg/dl ، کلسترول HDL کمتر از mg/dl 40 در مردها و کمتر از md/dl 50 درخانم ها، فشار خون مساوی یا بالاتر از mmHg  ۸۵/۱۳۰و سطح قند خون مساوی یا بالاتر از mg/dl 110 تعریف سندرم متابولیک است که فرد را مستعد بیماری قلبی و عروقی می کند.
خلیلی اضافه کرد: افراد مبتلاء به سندرم متابولیک در معرض بیماری های قلبی و عروقی هستند و خطر افزایش مرگ و میر ناشی از بیماری قلبی عروقی در بین آن ها بالاتر از سایر عوامل است.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۲۳۱۶۴۴۰۰۳۷۵


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.