دیابتی ها بستنی را محتاطانه مصرف کنند

جام جم آنلاین: یک کارشناس تغذیه گفت: شکر موجود در بستنی جزء قندهای ساده محسوب می شود بنابراین مصرف بی رویه آن می تواند موجب افزایش قند خون خصوصا در افراد دیابتی شود.

به گزارش روز جمعه جام جم آنلاین از وزارت بهداشت، یوسف نقیایی با بیان مطلب فوق ، گفت: بستنی در طبقه بندی جزء گروه شیر و لبنیات قرار می گیرد و میزان انرژی موجود در آن حدود ۲۰۰ کیلو کالری است.

وی افزود: با توجه به اینکه یکی از ترکیبات اصلی بستنی شکر است، میزان کربوهیدرات موجود در آن بالاست و بسته به محل ساخت و کارخانه سازنده بین ۲۰ تا ۳۰ درصد است.

این کارشناس تغذیه تصریح کرد: همچنین به دلیل وجود شیر در بستنی حاوی چهار درصد پروتئین و مقداری چربی که بسته به محل ساخت (پنج تا ۱۰ درصد) متغیر می باشد و از این لحاظ می تواند تامین کننده خوبی جهت مقداری پروتئین و انرژی مورد نیاز در افراد شود. ضمن اینکه بستنی بسیاری خواص موجود در شیر را از قبیل  وجود کلسیم و سایر ریز مغذی ها دارا است.

وی خاطرنشان کرد: نکته بسیار مهم در مصرف بستنی رعایت حد اعتدال به منظور عدم دریافت کالری زیاد و پیشگیری از اضافه وزن و چاقی است.

نقیایی افزود: نکته مهم دیگر در این رابطه توجه به وضعیت بهداشتی بستنی است خصوصا بستنی های سنتی که می تواند زمینه بروز ابتلا به آلودگی های انگلی و کلیفرم را بوجود آورد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.