دیدار آیت الله تسخیری با وزرای دادگستری و امور مذهبی سریلانکا در کلمبو

شنبه ۹ اردیبهشت – ۱۲:۱۳:۴۶ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- آیت الله تسخیری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی عصر دیروز با دکتر رؤوف حکیم وزیر دادگستری و دکتر ای.اچ.ام فوزی وزیر امور مذهبی و حج سریلانکا دیدار و گفتگو کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا، آیت الله تسخیری دبیرکل مجمع در این دیدار با بیان مشترکات بین مذاهب اسلامی گفت: اختلاف بین پیروان مذاهب اسلامی، اختلاف بین خطا و صواب است که نباید به اختلاف بین کفر و ایمان تبدیل شود و این بسیار خطرناک است و مسلمانان نباید یکدیگر را تکفیر نمایند.
وی همچنین با اعلام آمادگی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی جهت شرکت در نشست‌های فرهنگی و اعزام هیأت‌های تقریب و اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران در انتقال تجربیات و مدیریت در امور زائرین حج، ابراز امیدواری کرد با آرامشی که در سریلانکا  ایجاد شده ، تقریب مذاهب اسلامی گسترش و تعمیق بیشتری یافته است.
در ادامه  این دیدار، رؤوف حکیم وزیر دادگستری سریلانکا از فکر تقریب مذاهب اسلامی در جمهوری اسلامی ایران و تلاش‌های مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تشکر و قدردانی کرد و افزود: ما با استقبال از ایده تقریب مذاهب اسلامی ، به دنبال راهکارهای عملی در این موضوع هستیم و معتقدم که مشکلات مسلمانان در سریلانکا با نگاه تقریبی بر طرف خواهد شد.
دکتر فوزی وزیر امور مذهبی و حج سریلانکا در دیدار با آیت الله تسخیری با ارایه گزارشی از روند رو به رشد توجه به امور دینی و مذهبی و اعزام سالیانه شش هزار نفر به حج، خواستار تبادل نظر بیشتر در امور مذهبی و مدیریت کاروان‌های حج و ملاقات با مسؤلین سازمان حج و زیارت جمهوری اسلامی ایران شد.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۴۲۸۱۲۱۳۴۶۵۱۵


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.