دیوان عدالت اداری: در تعیین اضافه کار باید تفاوت تطبیق که تابعی از حقوق ثابت است لحاظ شود

دیوان عدالت اداری: در تعیین اضافه کار باید تفاوت تطبیق که تابعی از حقوق ثابت است لحاظ شود

» سرویس: معارف و حقوق – حقوقی و قضایی

100-62.jpg

هیات عمومی دیوان عدالت اداری دستورالعمل اجرایی بند ۹ ماده ۶۸ قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست‌ جمهوری که توسط معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جهموری ابلاغ شده است را ابطال کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، متن رای شماره ۳۰۰ هیات عمومی دیوان عدالت اداری به شرح زیر است: « مطابق بند ۹ از ماده ۶۸ قانون مدیریت خدمات کشوری، اضافه کار تابعی از حقوق ثابت و فوق‌العاده‌های مربوط است و مطابق جزء ب ۱ از بند ۱۱ قانون بودجه سال ۱۳۸۸ کل کشور و نیز جزء ب از بند ۷ قانون بودجه سال ۱۳۸۹ کل کشور،‌ تفاوت تطبیق موضوع تبصره ماده ۷۸ قانون مدیریت خدمات کشوری در حکم حقوق ثابت به حساب آمده است. بنابراین در تعیین اضافه کار باید تفاوت تطبیق که تابعی از حقوق ثابت است مورد لحاظ قرار گیرد. نظر به این که در ماده یک دستورالعمل اجرایی بند ۹ ماده ۶۸ قانون میدریت خدمات کشوری بدون لحاظ تفاوت تطبیق نحوه محاسبه اضافه کار تعیین شده است. این اقدام مغایر قانون تشخیص و با استناد به بند یک ماده ۱۹ و مواد ۲۰ و ۴۲ قانون دیوان عدالت اداری حکم به ابطال آن از تاریخ تصویب صادر و اعلام می‌شود».

انتهای پیام


ایسنا

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. رسول طاهری فرد:

    باسلام٬رای دیوان درمورد منظور نمودن تفاوت تطبیق در محاسبه اضافه کاری در خدمات کشوری باعث ضایع نشدن حق کارمند میشود.اما ایا برای تفاوت تطبیق در محاسبه اضافه کاری وسنوات بازنشستگی تامین اجتماعی نیز فکری شده است؟

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.