دکتر روحانی: خواهان حل و فصل سریع مساله هسته‌ای در چارچوب مقررات بین المللی هستیم

اردیبهشت ۱۴۰۳

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران و ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه عصر روز جمعه در پایان سیزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای در بیشکک پایتخت قرقیزستان دیدار و در باره روابط دوجانبه و همکاری های منطقه ای و بین المللی گفتگو کردند.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری؛ دکتر روحانی با قدردانی از پیام تبریک پوتین و حضور نماینده این کشور در مراسم تحلیف ریاست جمهوری ایران تصریح کرد: کشور روسیه به عنوان همسایه بزرگ ایران همواره مورد توجه همه دولت‌ها در ایران بوده و دولت جدید نیز در صدد توسعه و گسترش این روابط در تمامی عرصه‌ها است.
رییس جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز فرصت مناسبی ایجاد شده است که ایران و روسیه در مورد مسایل دوجانبه و مسایل حساس منطقه‌ای و بین المللی با هم تبادل نظر کنند و قطعاً این تبادل نظر در حل مسایل و مشکلات موثر خواهد بود.

دکتر روحانی افزود: هر چه مشورت‌ها و تبادل نظرها بیشتر باشد به حل مشکلات و بحران‌های منطقه خاورمیانه کمک بیشتری خواهد کرد.

رییس جمهور تصریح کرد: ابتکار مسکو در زمینه حل بحران سوریه و نیز قدم‌هایی که دولت روسیه در این زمینه برداشته امیدی را بوجود آورد که از یک جنگ جدید جلوگیری شود.

دکتر روحانی با اشاره به فعالیت‌های مسالمت آمیز هسته ای ایران گفت: ما خواهان حل و فصل سریع این مساله در چارچوب مقررات بین المللی هستیم.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.