دکتر مرندی: تجهیزات پیشرفته پزشکی کمتر از ۴ درصد در ارتقای سلامت جامعه نقش دارد

۰۸م آذر ،

marandi.jpg

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تجهیزات پیشرفته پزشکی کمتر از چهار درصد در ارتقای سلامت جامعه نقش دارند، گفت: بایستی با ارائه آموزش‌های لازم مردم را در امر ارتقای سلامتشان توانمند کنیم.

به گزارش خبرنگار «سلامت» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر علیرضا مرندی در اولین کنگره ملی «آموزش بیمار» که در تالار امام بیمارستان امام خمینی (ره) برگزار شد، با بیان اینکه ارتقای سلامت جامعه و افزایش کیفیت زندگی، هدف اصلی برنامه‌های راهبردی کشور است، عنوان کرد: پزشکان مسوول تامین، حفظ و ارتقای سلامت جامعه می باشند.

وی ادامه داد: مهم‌ترین و آسان‌ترین راه ارتقای سلامت جامعه، آموزش به مردم و ارتقای دانش و سواد سلامت در جامعه است. بیماران آموزش‌پذیرترین و مشتاق‌تر از سایر اشخاص جامعه می باشند و باید بیشترین فرصت را برای آموزش به آنها در نظر بگیریم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آموزش به بیمار جزو اقدامات اولیه درمان محسوب می‌شود، عنوان کرد: آموزش کنترل بیماری و اقدامات مراقبتی توسط بیمار به ویژه در بیماری‌های مزمن، سبب کاهش نیازهای تشخیصی، کاهش هزینه درمان و تصمیم‌گیری آسانتر در این خصوص می‌شود و لازمه این کار، ارائه اطلاعات مستند و مستدل توسط پزشکان و موسسات سلامت است.

مرندی ضمن تاکید بر ارائه اطلاعات لازم برای آموزش به بیمار توسط پزشکان، اظهار کرد: البته بعضی آموزش‌ها مفید نیستند و سبب افزایش نگرانی بیمار می‌شوند که باید آنها را نیز در نظر داشت.

وی با اشاره به اینکه تجهیزات پیشرفته پزشکی کمتر از چهار درصد در ارتقای سلامت جامعه نقش دارند، گفت: بایستی با ارائه آموزش‌های لازم مردم را در امر ارتقای سلامتشان توانمند کنیم.

وی ادامه داد: توسعه برنامه‌های مراقبت از سلامت، نیازمند توسعه ساختاری و اجرایی آموزش سلامت در کشور است. اگر آموزش درست ارائه نشود، در حقیقت در حوزه سلامت کم‌فروشی کرده‌ایم.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.