دیدار رئیس هیأت ناظران سازمان ملل در سوریه با شیبانی

به گزارش خبرگزاری مهر،رابرت مود با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت مأموریت نیروهای ناظر سازمان ملل در سوریه به ویژه در مناطق بحران زده ، از همکاریهای خوب دولت سوریه با گروه ناظران بین المللی در اجرای طرح کوفی عنان ابراز رضایت کرد.

وی با اشاره به جایگاه ویژه جمهوری اسلامی ایران در منطقه و تاکید بر اینکه ایران بازیگر کلیدی در منطقه است ، بر منطبق بودن نگاه ایران با مأموریت کوفی عنان در حل سیاسی بحران تاکید کرد و خواستار کمک و حمایت کشورمان در اجرای موفقیت آمیز طرح کوفی عنان و مأموریتش شد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه ضمن اعلام مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در خصوص تحولات سوریه و تاکید بر ضرورت ثبات و امنیت در این کشور ، اظهار داشت که امنیت و ثبات در سوریه ، به مثابه امنیت و ثبات در منطقه و جهان است.

محمدرضا رئوف شیبانی طرح کوفی عنان را یک فرصت برشمرد و با اشاره به سفر کوفی عنان به تهران و مذاکرات وی با مقامات جمهوری اسلامی ایران ، بر حمایت جمهوری اسلامی از طرح کوفی عنان تاکید کرد.

شیبانی در این دیدار با اشاره به ربوده شدن تعدادی از شهروندان ایرانی بدست گروههای مسلح که تعدادی از آنان همچنان در دست ربایندگان هستند، خواستار کمک و مساعدت هیأت ناظران سازمان ملل جهت آزادی باقیمانده افراد ربوده شده شد.
 


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.