دیدار سفیر نروژ در تهران با رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و نروژ

فروردین ۱۴۰۳

ینس پیتر کمپرود سفیر نروژ در تهران صبح امروز سه شنبه(۲۵تیرماه) با وحید احمدی رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و نروژ دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش حوزه پارلمانی باشگاه خبرنگاران، “ینس پیتر کمپرود” سفیر نروژ در تهران صبح امروز سه شنبه(۲۵تیرماه) با “وحید احمدی” رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و نروژ دیدار و گفتگو کرد. 
 
“احمدی” در ابتدای این دیدار با اشاره به پیشینه خوب مناسبات دو کشور خواستار گسترش روابط دوستانه ایران و نروژ در عرصه‌های گوناگون شد و گفت: ایران و نروژ از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های فراوانی برای افزایش سطح همکاری‌ها و گسترش ارتباطات دوستانه فیمابین برخوردارند که می‌توان از آنها در جهت ارتقا سطح مراودات دوستانه دو کشور بهره برد.  
 
رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و نروژ در ادامه این دیدار با تاکید بر اهمیت مناسبات پارلمانی در ارتقاء سطح روابط کشورها، خواستار افزایش تعاملات میان پارلمان‌‌های دو کشور بویژه گروه‌های دوستی پارلمانی گردید.  
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه گسترش مناسبات ایران و نروژ به سود دو ملت است گفت: نباید اجازه داد بعضی مسائل سیاسی بر مناسبات تجاری، اقتصادی و فرهنگی دو کشور تاثیر منفی بگذارد و لازم است تا با شناخت زمینه‌های همکاری دو کشور در عرصه‌های مختلف، به توسعه سطح روابط فیمابین کمک کرد.  
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با بی‌تاثیرخواندن تحریم‌های ناعادلانه غرب علیه کشورمان نسبت به آغاز فصل نوینی در روابط دو کشور اظهار امیدواری کرد.  
 
ینس پیتر کمپرود سفیر نروژ در تهران نیز در همین دیدار با تبریک برگزاری موفقیت آمیز انتخابات ریاست جمهوری در ایران، بر اهمیت توسعه روابط با کشورمان در سیاست خارجی نروژ تاکید کرد و گفت:‌ نروژ خواستار گسترش سطح مناسبات دوستانه با ایران در عرصه‌های مختلف بویژه مناسبات پارلمانی و گسترش همکاری‌های علمی و دانشگاهی است.  
 
وی در پایان این دیدار بر لزوم استفاده از فرصت‌های پیش‌آمده برای حل مشکلات موجود در روابط ایران و اروپا تاکید کرد.‌

انتهای پیام/  


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.