دیدار لاریجانی با رئیس مجلس عمان

۲۵فروردین۱۳،

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر هیات پارلمانی عمان به تهران، ابراز اطمینان کرد این سفر به روند گسترش همکاری های پارلمانی فیمابین شتاب خواهد داد و چشم انداز نوینی را فراروی همکاری مجالس ایران و عمان خواهد گشود.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از مهر، خالد بن هلال بن ناصر المعولی رئیس مجلس شورای سلطنت عمان که در راس یک هیات بلند پایه پارلمانی وارد تهران شده است، ظهر شنبه با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.
 
لاریجانی در ابتدای این دیدار ضمن با اهمیت خواندن سفر هیات بلند پایه عمانی به کشورمان ابراز اطمینان کرد این سفر به روند گسترش همکاری های پارلمانی فیمابین شتاب خواهد داد و چشم انداز نوینی را فراروی همکاری مجالس ایران و عمان خواهد گشود.
 
وی در ادامه با بیان اینکه نگاه جمهوری اسلامی ایران به توسعه مناسبات دوستانه و برادرانه با عمان در همه زمینه ها نگاهی مثبت و مبتنی بر ایجاد یک روابط پایدار و در راستای منافع ملت های منطقه می باشد گفت: وجوه مشترک فراوان تاریخی دو ملت و مواضع معقول همراه با حکمت کشورمان در قبال تحولات پیچیده و حساس منطقه در سال های اخیر عاملی برای تقویت و تحکیم روابط برادرانه فیمابین بوده است.
 
لاریجانی همچنین با اشاره به سطح بسیار خوب مراودات سیاسی میان دو کشور ابراز امیدواری کرد روند گسترش همکاری های اقتصادی دو کشور نیز در حوزه های مختلف از شتاب بیشتری برخوردار گردد.
 
وی در همین راستا به اهمیت اجرای پروژه انتقال گاز ایران به عمان تاکید کرد.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تلاش قدرت های جهانی برای دامن زدن به  اختلافات مذهبی میان ملت های مسلمان گفت: اختلاف مذاهب اسلامی در اصول نیست و سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران تقویت وحدت، انسجام و برادری میان کشورهای اسلامی است.
 
براساس این گزارش آقای خالد بن هلال بن ناصر المعولی رئیس مجلس عمان نیز در این دیدار با تاکید بر آن که موضع دولت عمان برای گسترش روابط برادرانه با ایران در همه زمینه ها یک موضع ثابت و همیشگی است گفت: ایران کشوری بزرگ و دارای تاریخ و تمدن دیرینه و وزن سیاسی بالایی در تحولات جهانی و منطقه ای است در همین راستا عمان برای توسعه همکاری های سیاسی، اقتصادی و منطقه ای با ایران اهمیت فراوانی قائل است.
 
وی در ادامه با اشاره به موضع کشورمان در قبال آرمان ملت فلسطین و دفاع از حقوق مردم مظلوم این سرزمین گفت: موضع ایران در دفاع از مردم فلسطین موضعی شرافتمندانه و سبب افتخار امت اسلامی است بر این اساس دولت و ملت عمان احترام خاصی برای جمهوری اسلامی ایران قائل می باشند.
 
رئیس مجلس شورای عمان همچنین از افزایش حجم مبادلات اقتصادی و به ویژه انتقال گاز ایران به عمان استقبال کرد.
 
رئیس مجلس عمان صبح شبنه برای سفری ۵ روزه وارد تهران شد و در طول مدت اقامت خود در تهران علاوه بر لاریجانی با رئیس جمهور، دبیر شورای عالی امنیت ملی و وزیر خارجه کشورمان گفتگو می کند.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.