دیدار وزیرای دفاع ترکیه، آلمان و هلند از سیستم‌های پاتریوت‌ در ترکیه

۰۶م اسفند ،

وزیر دفاع ترکیه به همراه وزرای دفاع آلمان و هلند از سیستم‌های موشکی پاتریوت که در “آدانا” و “قهرمان ماراش” در نزدیکی مرز ترکیه و سوریه مستقر شده‌اند، دیدن کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه حریت، توماس دومزیر، وزیر دفاع آلمان در جریان دیدار خود گفت: استقرار این سیستم‌ها “هشداری روشن” به دمشق می باشند مبنی بر اینکه ناتو شلیک موشک به ترکیه را تحمل نخواهد کرد.

دومزیر گفت: حضور ما در اینجا برای این است که اطمینان حاصل کنیم که سوریه از توانایی‌های نظامی خود علیه ترکیه استفاده نمی‌کند. ریسک حمله حداقل است. ما از اینجا می‌توانیم ببینیم که سوریه اغلب چند بار در روز از موشک استفاده می‌کند.

قرار است آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان نیز امروز (یکشنبه) در سفر دو روزه‌ خود به ترکیه از همین منطقه دیدن کند.

هنیس پلاسچارت، وزیر دفاع هلند نیز تصریح کرد: هلند به عنوان عضوی از ناتو مشتاق به انجام تعهداتش است. آنچه در سوریه اتفاق می‌افتد به ما نشان می‌هد که جنگ می‌تواند در همین نزدیکی اتفاق بیفتد. این حقیقتی بسیار مهم از نقطه نظر امنیتی است. این موضعی است که ما نباید هیچ‌گاه فراموش کنیم. ما باید از آنچه در مالی، لیبی و سوریه ملاحظه کرده‌ایم، درس بگیریم.

عصمت ایلماز، وزیر دفاع ترکیه که میزبانی این نشست را بر عهده داشت، تاکید کرد که همتایان او بنا به دعوت دولت ترکیه به این کشور آمده‌اند. وی از هر دو کشور و نیز از آمریکا به خاطر پاسخ به درخواست ناتو تشکر کرد و افزود، قدرت بازدارندگی در این منطقه به کمک موشک‌های پاتریوت افزایش یافته است.

ترکیه پس از اینکه در ماه اکتبر سال ۲۰۱۲ میلادی خمپاره‌های سوریه به مناطق مرزی‌اش اصابت کرد از متحدان ناتوی خود درخواست کمک کرد. ناتو با موافقت با استقرار این سامانه موشکی در اواخر سال قبل میلادی گفت: استفاده از موشک‌های بالستیک توسط دولت سوریه تهدیدی علیه ترکیه است و بر این نکته اصرار ورزید که اقدام برای استقرار موشک‌های پاتریوت صرفا دفاعی بوده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.