دیدار وزیر جهاد کشاورزی ایران و اول وزیر اوکراین

۳۱فروردین۱۳،

وزیر جهاد کشاورزی ایران با نیکلای آزاروف، اول‌وزیر اوکراین دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر صادق خلیلیان در این دیدار با ابلاغ سلام گرم معاون اول رییس‌جمهوری ایران به همتای اوکراینی‌اش، گفت: خوشبختانه مناسبات دو کشور متین و مستحکم بوده و در ۲۰ سال قبل ظرفیت‌های خوبی در بخش‌های کشاورزی، صنعتی و اقتصادی ایجاد شده و در حال حاضر تراز تجاری بین دو کشور بیش از یک میلیارد و دویست و هفتاد میلیون دلار است. امیدواریم که این روند هم‌چنان رو به جلو بوده و ظرفیت تراز تجاری فعلی به ۳ برابر افزایش یابد.

خلیلیان با ابلاغ دعوت معاون اول رییس‌جمهور ایران از اول‌وزیر اوکراین برای سفر به ایران ابراز امیدواری کرد که در اولین فرصت ممکن وی به ایران سفر کرده و ظرفیت‌های دو کشور هرچه بیش‌تر گسترش یابند.

آزاروف نیز با اشاره به این که ایران کشوری بزرگ و با اهمیت برای اوکراین قلمداد می‌شود گفت: ما آمادگی داریم که زمینه‌های روابط را در بخش‌های کشاورزی، اقتصادی، فرهنگی، تجاری و اجتماعی گسترش دهیم و با اشاره به تمدن بزرگ ایران اعلام کرد که در اولین فرصت از ایران بازدید کرده و راه‌های گسترش همکاری‌ها را مورد بررسی قرار دهد.

هم‌چنین اظهارکرد: باید در اولین فرصت کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور برگزار شود و پتانسیل‌های تازه در این کمیسیون مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد و رییس طرف اوکراینی را نیز تعیین کنند.

در این دیدار سفیر ایران و معاونان و مدیران کل وزارت جهاد کشاورزی، خلیلیان را همراهی کردند و هم‌چنین از طرف اوکراینی وزیر سیاستگذاری کشاورزی و مواد غذایی و چند تن از مدیران ارشد وزارتخانه حضور داشتند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.