دیدگاه اردنی ها درباره بحران سوریه/وابستگی گروههای مسلح به بیگانگان

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری النخیل گزارش داد: بر اساس نظرسنجی انجام شده از سوی مرکز مطالعات استراتژیک دانشگاه اردن، اردنی ها درباره سوریه وحدت نظر ندارند.

بر اساس این نظر سنجی ۴۵ درصد از اردنی ها معتقدند که آنچه در سوریه می گذرد انقلاب ضد نظام بشار اسد است، اما ۴۱ درصد بر این باورند که آن توطئه ای بیش نیست.

۵۷ درصد از کسانی که تحت نظر سنجی قرار گرفتند مخالفان و گروههای مسلح سوری را وابسته به کشورهای خارجی دانستند.

بر اساس نظر سنجی به عمل آمده همه کسانی که در آن شرکت کرده بودند با دخالت نظامی خارجی برای حل بحران سوریه مخالفت کردند.

در این میان ۶۵ درصد شرکت کنندگان در این نظر سنجی مخالف پذیرایی از آوارگان سوری و هشتاد درصد موافق اسکان آنها در اردوگاههای ویژه بودند.

بر اساس این نظر سنجی ۷۴ درصد حضور آوارگان سوری خارج از اردوگاهها را تهدید کننده امنیت و ثبات اردن توصیف کردند و ۸۸ درصد آن را عاملی برای فشار بر اقتصاد اردن دانستند.

خبر دیگر اینکه “بسام عارف طحان” یکی از تحلیلگران بین المللی با اشاره به حوادث سوریه گفت: آنچه در سوریه می گذرد انقلاب نیست، بلکه درگیری میان چین و روسیه و کشورهای برزیل، هند و آفریقای جنوبی از یکسو با آمریکا و همپیمانان غربی عربی اش به همراه اسرائیل از سوی دیگر است.

وی افزود: جنگ سرد بازگشته است و نظام جهانی جدیدی که جرج بوش پدر و پسر وعده آن را دادند در سوریه مفهومی ندارد و جنگ در این کشور به نمایندگی از قدرتهای بزرگ است.

این تحلیلگر بین المللی ضمن تاکید بر راهکار سیاسی خاطرنشان کرد: راه حل نظامی کارایی ندارد، زیرا کمک تسلیحاتی به گروههای مسلح تا ابد نمی تواند ادامه پیدا کند و آنچه ارتش آزاد خوانده می شود گروههای فاقد انسجام هستند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.