دیوید فینچر از کارگردانی فیلم زندگی استیو جابز کنار گذاشته شد

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتازنیوز

دیوید فینچر فیلمساز آمریکایی از کارگردانی پروژه زندگی استیو جایز کنار گذاشته شد.

به گزارش خبرنگار هنرآنلاین ، قرار بود فینچر فیلم زندگی استیو جابز را با همراهی آرون سورکین همکار فیلمنامه نویسش در فیلم ” شبکه اجتماعی” بسازد.اما به سبب اختلاف نظر های جدی در مورد دستمزدش با استودیوی سونی تهیه کننده ایت پروژه کنار گذاشته شد.

فینچر و استودیوی سونی در مذاکرات اولیه برای ساخت این پروژه عظیم به توافق رسیده بودند.گفته می گردد فینچر در ادامه مذاکرات خواستار ده میلیون دلار دستمزد بیشتر و همچنین در اختیار داشتن امور بازاریابی فیلم را داشت که مدیران سونی این دو خواسته را نپذیرفتند.

پیش از این و در سال ۲۰۱۱ استودیوی سونی امور بازاریابی فیلم قبلی فینچر یعنی ” دختری با خالکوبی اژدها” را به او سپرده بود.همچنین فینچر مدایران سونی را وادار کرد با صرف صدها هزار دلار هزینه بیشتر از بودجه اولیه ، صحنه هایی را فیلمبرداری کند که در نهایت در نسحه نهایی به نمایش در نیامد.

منابع خبری اعلام کرده اند که سونی با درخواست های فینچر به طور جدی مخالفت کرده اما خود فینچر تا کنون واکنش رسمی به این موضوع نشان نداده است.

یکی از مدیران سونی در این باره گفت : ما حاضریم مذاکرات خود را با دیوید فینچر از سر بگیریم اما رقمی که برای دستمزدش پیشنهاد داده خنده دار است.پروژه زندگی استیو جابز برای ما بسیار مهم است اما ما قرار نیست یک فیلم صرفا تجاری پرهزینه بسازیم.فینچر هم باید به جای تلاش برای موفقیت مالی ، به موفقیت هنری فیلم بیندیشد.

پروژه فیلم زندگی نامه استیو جابز با اقتباس از کتاب پرفروش زندگی استیو جابز نوشته والتر آیزاکسون و با حضور عوامل پشت صحنه فیلم ” شبکه اجتماعی” ساخته پیشین فینچر تولید می گردد.اسکات رودین تهیه کننده و آرون سورکین نویسنده فیلمنامه هر دو پروژه می باشند.

“شبکه اجتماعی” در سراسر جهان ۲۵۵ میلیون دلار فروخت و اسکار بهترین فیلمنامه را برای سورکین به ارمغان آورد.فینچر در مذاکرات اولیه کریستین بیل را برای ایفای نقش استیو جابز پیشنهاد داده بود.محصولات استودیوی سونی سال قبل با موفقیت تجاری مواجه نشدند و همین امر مدیران این استودیو را بر آن داشته تا امسال در صرف هزینه ها دقت بیشتری به عمل آورند.
 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.