دیپلماسی ایران احترام متقابل و حفظ منافع مشترک کشورهای اسلامی است

۱۹خردادماه،

یک کارشناس سیاست خارجی با اشاره به حمایت مالی عربستان از سرویس‌های جاسوسی رژیم غاصب صهیونیستی گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره بر اساس احترام متقابل و منافع مشترک خواستار روابط با کشورهای اسلامی بوده و چنانچه عربستان خطاهای قبل خود را تصحیح کند، کشورمان آمادگی گسترش روابط با این کشور را هم دارد.

“محمدصادق کوشکی” در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به حمایت مالی عربستان از موساد در ترور دانشمندان هسته‌ای گفت: از سال ۱۹۸۵ که پادشاه سابق عربستان  طرح خود را مبنی بر به رسمیت شناختن رژیم جعلی صهیونیستی اعلام کرد هم‌سویی این کشور و رژیم آل سعود با این رژیم غاصب مشخص شد و این همسویی متعلق به امروز نیست.

وی افزود: هم‌سویی عربستان و رژیم جنایتکار صهیونیستی به خوبی ملاحظه می‌شود و نیازی به آن نیست که فردی ادعایی کند که این مسئله اثبات شود یا خیر اما روابط یک کشور و راهبردهای سیاست خارجی آن بر اساس ادعاهای ژورنالیستی تنظیم نمی‌شود.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره بر اساس احترام متقابل و منافع مشترک خواستار روابط با کشورهای اسلامی بوده و چنانچه عربستان خطاهای قبل خود را تصحیح کند، کشورمان آمادگی گسترش روابط با این کشور را هم دارد.

انتهای پیام/ 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.