دیکشنری گوگل به یک دستیار واقعی تبدیل شد

ممتازنیوز:

گوگل در تغییر جدیدی که در بخش دیکشنری خود ایجاد کرده، آن را به یک دستیار با اطلاعات تمام عیار تبدیل کرده. اگر در جستجوی ترجمه و تعریف یک لغت باشید مطمئناً گوگل با این همه اطلاعات کمیاب اولین گزینه شما خواهد بود. گوگل دراین‌باره می‌گوید که:« اطلاعات فراتر از توضیح یک لغت ارائه می‌شود»

این بخش از جستجوی گوگل قبلاً هم جملاتی که کلمه مورد نظر در آن بکار رفته باشد و همچنین مترادف و تعریف آن را نشان می‌داد و حال قابلیت‌هایی نظیر دفعات بکار بردن آن در طول تاریخ و امکانات دیگری که در پایین به آن‌ها اشاره می‌کنیم را داراست.

قابلیت جدید آن ترجمه لغت مورد نظر در همان باکس است که با ترجمه به ۶۰ زبان مختلف سهولت را برای کاربر به همراه دارد؛ اما متأسفانه هنوز جمله‌ای برای مثال به بخش ترجمه اضافه نشده است. قابلیت دیگری وجود دارد که شما می‌توانید با استفاده از جستجوی صوتی گوگل توضیح و ترجمه لغت مورد نظر خود را دریافت کنید. برای این کار باید از جملاتی مانند What are synonyms for apple و ?What’s the definition for apple استفاده کنید و گوگل هم به این سؤالات پاسخ می‌دهد.

fortuitous

همانند قبل با زدن آیکون میکروفون کنار لغات می‌توانید به تلفظ آن‌ها گوش کنید. نکته جالب‌توجه این است که این صدا توسط انسان است و صدای رایانه‌ای و مصنوعی نیست.

این قابلیت‌ها از طریق رایانه و موبایل در دسترس خواهند بود و طبق معمول گوگل ابتدا این امکانات را برای ایالات‌ متحده و برای لغات انگلیسی منتشر می‌کند و به تدریج و به مرور زمان زبان‌های دیگر هم پشتیبانی خواهند شد. البته زمان اضافه شدن زبان‌های دیگر هنوز از سوی گوگل مشخص نشده است.

تصویر زیر نمونه‌ای را برای کلمه apple نشان می‌دهد. شما هم می‌توانید توضیحات مربوط به هر کلمه را با قالب زیر به دست بیاورید.

کافی است عبارت define را قبل از کلمه مورد نظر خود در جستجوی گوگل تایپ کنید:

Define …..

حسین سلطانلو

techcrunch

پی سی وار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.